برترین مرکز خدمات پرستاری در ایران

تهران، خیابان مدنی شمالی، بالاتراز مترو سبلان،
کوچه رمضانی، پلاک29، واحد3
پشتیبانی 24/7
02177990001
پاسخگوئی شبانه روزی
اعزام نیرو در کمترین زمان
18 اسفند 1402 توسط مدیر سایت 0 دیدگاه

رادیولوژی در منزل

زمان تقریبی مطالعه: 6 دقیقه

رادیولوژی در منزل

رادیولوژی در منزل

رادیولوژی یکی از مهم ترین شاخه های پزشکی است. یکی از انواع روش های رادیولوژی با تابش اشعه ایکس، تصویر دوبعدی تولید می کند. پرتودرمانی عمدتاً برای مشکلات استخوانی و شکستگی ها استفاده می شود و اغلب اولین ارزیابی بیمار است. خدمات پرستاری ارسطو در کنار کارهایی مانند اجاره دستگاه اکسیژن ساز، درمان زخم بستر، تزریقات در منزل و فراهم آوردن شرایط ایده آل برای فرستادن پرستار سالمند در منزل می تواند به صورت 24 ساعته در مواقع ضروری رادیولوژی در منزل را هم ارائه می دهد. این عکس ها با بهترین کیفیت گرفته شده اند و در اسرع وقت به صورت آنلاین یا پستی برای شما ارسال خواهند شد.

contact-button-arastoo

رادیولوژی چیست؟

رادیولوژی که تصویربرداری تشخیصی نیز نامیده می شود، فرآیند عکاسی از قسمت های مختلف بدن است. رادیولوژی تشخیصی و رادیولوژی مداخله ای دو حوزه اصلی آن هستند که هر دو از انرژی تابشی برای تشخیص و درمان بیماری استفاده می کنند. رادیولوژی را می توان فصل جدیدی در پیشرفت علم پزشکی دانست که با ظهور آن، پزشکان را قادر به نظارت و پایش درون بدن کرده است. این امر قبل از رادیولوژی جز با تشریح بدن بیمار حتی پس از مرگ وی امکان پذیر نبود. رادیولوژی شامل انواع معاینات تصویربرداری است، اما رایج ترین اشکال رادیولوژی اشعه ایکس، اولتراسوند، CT و PET است. در سال های اخیر خدمات رادیولوژی در منزل را می توان دریافت کرد.

عکس هایی که از رادیولوژی گرفته می شود برای تشخیص بیماری و ارائه دادن راهکارهای درمانی احتمالی، توسط یک رادیولوژیست باید مورد بررسی دقیق و اصولی قرار گیرد.

رادیولوژیست یک پزشک است و تخصص او تفسیر تصاویر پزشکی است. البته نمی توان اهمیت کار تکنسین های رادیولوژی را در این فرآیند نادیده گرفت. آنها به دلیل دانشی که در کار با دستگاه های عکس برداری دارند، نقش مهمی در پردازش تصاویر پزشکی ایفا می کنند. پس از انجام تصویربرداری، رادیولوژیست ها تصاویر را به دقت بررسی و آنالیز کرده و گزارش کاملی را که دارند به پزشک یا کلینیک ارسال می کنند. رادیولوژی در زمینه های مختلف پزشکی از جمله شکستگی، جراحی، اطفال، زنان و زایمان، انکولوژی، تروما، اورژانس و بیماری های عفونی استفاده می شود.

کاربردهای عکس رادیولوژی

کاربردهای عکس رادیولوژی

در بسیاری از موارد، این یک تشخیص به موقع است که جان بیمار را نجات می دهد، به همین دلیل است که رادیوگرافی به ویژه از نظر تشخیصی بسیار مهم است. بدون تصاویر واضح از بدن، پزشکان اغلب نمی توانند به طور موثر بیماری فرد را کنترل و مدیریت کنند. به همین دلیل برای تشخیص دقیق و درمان مناسب بیش از هر زمان دیگری به رادیوگرافی تکیه می کنند.

استفاده از رادیولوژی بسته به شرایط گسترده و متنوع است. رادیولوژی با توجه به نوع و مکانیسم تصویربرداری به دسته های مختلفی تقسیم می شود که عبارتند از:

رادیوگرافی: استفاده از اشعه ایکس برای بررسی قفسه سینه یا شکم که به نام  پرتونگاری هم شناخته می شود.

CT (توموگرافی کامپیوتری): با این روش زوایا و ابعاد خاصی از یک قسمت ویژه بدن مانند دهان با استفاده از تجهیزات مخصوص نمایش داده می شود. این تصاویر پس از پردازش کامپیوتری خاص به عکس تبدیل می شوند.

MRI: در این روش از امواج رادیویی و میدان های مغناطیسی برای استخراج تصاویر استفاده می شود.

ماموگرام: در این نوع اغلب از اشعه ایکس برای عکس برداری از بافت سینه کمک می گیرند. این روش تصویربرداری به شما این امکان را می دهد که ضایعات خوش خیم و بدخیم بافت پستان را در مراحل اولیه که قابل درمان هستند تشخیص دهید و این در زمانی است که آسیب احتمالی توسط شما یا پزشکتان احساس نمی شود. ماموگرافی به عنوان یک روش غربالگری سرطان سینه کاربرد زیادی دارد. یعنی اگر بیماری هنوز علائم خاصی ایجاد نکرده می توانید تشخیص دهید. به همین دلیل، ماموگرافی مطمئن ترین روش برای تشخیص سرطان سینه در مراحل اولیه آن محسوب می شود.

سونوگرافی (اولتراسوند): در این روش تصاویر متحرک را با کمک امواج صوتی ایجاد کرده و سپس با مشاهده آنها بر روی صفحه، از وضعیت بیمار اطلاع پیدا می کنند. سونوگرافی اغلب برای اکوکاردیوگرافی (اکوکاردیوگرافی) و همچنین برای معاینات رحم در دوران بارداری استفاده می شود.

فلوروسکوپی: در این روش از اشعه ایکس برای ایجاد تصویر متحرک و فوری از بدن استفاده می شود. فلوروسکوپی کاربردهای زیادی دارد و یکی از مهمترین آنها معاینه دستگاه گوارش است.

پزشکی هسته ای: این روش با کمک مواد رادیواکتیو محدود و کنترل شده برای تولید نور و مشاهده فرآیندهای بدن کاربرد دارد.

رادیولوژی در منزل مناسب چه افرادی است ؟

رادیولوژی در منزل (رادیولوژی پرتابل) برای افرادی که قادر به مراجعه به مرکز تصویربرداری نیستند توصیه می شود. گروه هایی که به این نوع خدمات نیاز دارند عبارت‌اند از:

  • افراد سالمند
  • بیمارانی که توانایی حرکت ندارند
  • افراد مبتلا به سکته مغزی یا آسیب نخاعی
  • بیماران مبتلا به شکستگی لگن و…
  • برای بیماران آسمی زمان آلودگی هوا
  • بیمارانی که در منزل بستری و دارای وزنه در پا (Traction)

در موارد فوق بنا به درخواست شما یا پزشک معالجتان، گروه خدمات پرستاری ارسطو دستگاه اشعه ایکس را به همراه کارشناس متخصص رادیولوژی پیشرفته جهت انجام اقدامات پزشکی بر بالین بیمار شما می آورد. خوشبختانه گروه خدمات پرستاری ارسطو همیشه آماده انجام کلیه رادیوگرافی های مورد نظر شامل قفسه سینه، مهره ها، لگن، اندام ها، جمجمه و … می باشد.

رادیولوژی در منزل چگونه انجام می شود؟

رادیولوژی در منزل یکی از محبوب ترین خدمات پزشکی در جهان است. رادیولوژی در منزل به این معنی است که بیمار دیگر نیازی به بستری شدن در بیمارستان یا آزمایشات پزشکی ندارد و کل برنامه رادیویی توسط متخصصان داخلی ائر خانه بیمار نجام می شود. خوشبختانه، پیشرفت های قابل توجه در فناوری پزشکی منجر به بهبود قابلیت ها و در دسترس بودن کیت های آزمایش شده است. اکنون زمان ظهور دوربین های قابل حمل است. این دستگاه به دلیل تمیزی و اندازه کوچکتر نسبت به قبل، آن را قادر می سازد تا مرتبط ترین و موثرترین خدمات پزشکی را ارائه دهد.

برخلاف گذشته، عکاسی پزشکی نیازی به پردازش فیلم زمان‌بر ندارد و تکنسین‌ ها به محض عکاسی از کیفیت تصاویر ثبت‌ شده دیجیتالی مطلع هستند. به زبان ساده، در روش‌ های رادیولوژی خانگی، رادیولوژیست‌ها به خانه می ‌آیند، تجهیزات تصویربرداری را آماده می‌ کنند، طبق دستورالعمل‌های پزشکی، جراحی رادیولوژی یا اولتراسوند را انجام می ‌دهند و بعد از کار از خانه خارج می‌شوند.

مزایای استفاده از رادیولوژی در منزل

مزایای استفاده از رادیولوژی در منزل

کیفیت تصاویر ثبت شده در ابزارهای کوچک، قابل حمل و مفید مورد استفاده در رادیولوژی خانگی با کیفیت عکس های تجهیزات بیمارستانی تفاوتی ندارد. در واقع تنها عامل مهم در بحث رادیولوژی خانگی این است که عکاسان حرفه ای باید دانش و تجربه کافی در این زمینه داشته باشند. به عبارت دیگر علاوه بر درک کامل کار با ماشین آلات، تخصص کافی برای تنظیم زوایای برش و قرار دادن بدن بیمار در مکان های مناسب را نیز دارند. مزایای استفاده از رادیولوژی در خانه عبارت‌اند از:

صرفه جویی در زمان: رادیولوژی خانگی مزیت زمانی قابل توجهی دارد. اکنون، به جای صرف زمان زیادی برای رفت و آمد به کلینیک یا بیمارستان، کار خود را در چند دقیقه بدون دردسر در خانه انجام دهید.

گزارش گیری آنی: با رادیولوژی در منزل می توانید بلافاصله پس از اتمام عملیات عکس برداری، به گزارش کار دسترسی پیدا کنید.

حمایت از گروه‌های آسیب‌پذیر: جابجایی سالمندان، افراد دارای معلولیت یا هرگونه مشکل حرکتی فرآیندی دردسرساز و گاه خطرناک است. رادیولوژی خانگی در واقع ابزاری برای تسهیل این فرآیند و محافظت از این عزیزان است.

بهبود ایمنی: در شرایط دشوار فعلی که شیوع ویروس کرونا هر نقطه مراقبت خارج از منزل را به یک نقطه پرخطر تبدیل می کند، کار پزشکی، تشخیص و درمان بهتر در منزل است. با خدمات رادیولوژی در منزل، دیگر نیازی به مراجعه همزمان به کلینیک ها و بیمارستان ها که مناطق پرخطر بسیاری از بیماری ها به ویژه شیوع ویروس کرونا برای شما و عزیزانتان هستند، ندارید.

contact-button-arastoo

نحوه تحویل نتیجه رادیولوژی

پیشرفت فناوری ارتباطات امکان ارسال و دریافت فوری تصاویر را نیز فراهم کرده است. بعد از رادیولوژی در منزل به دو صورت می توانیم تصاویر و گزارش رادیولوژی را برای شما ارسال کنیم. روش اول با پیک و روش دوم از طریق ایمیل و پیام رسان های مختلف مانند واتس‌اپ برای بیمار یا پزشک وی ارسال می شود.

هزینه رادیولوژی در منزل

خدمات پرستاری ارسطو با دقیق ترین و پیشرفته ترین تجهیزات تصویربرداری، توانسته اند از خدمات رادیولوژی با کیفیت استثنایی، رادیوگرافی خانگی و سونوگرافی استفاده کنند. ما سعی کرده ایم با حذف هزینه های جانبی و هزینه های زمانی و افزایش اعتماد مشتریان خود معنایی متفاوت به کارایی، اثربخشی و کیفیت خدمات رادیولوژی خانگی ببخشیم. هدف از بازدید از منزل شما ایجاد ارزش مناسب برای شما و همچنین دستیابی به سطح بالایی از رضایت است.

هزینه رادیولوژی خانگی به تعداد اشعه ایکس و تعداد وسایل مورد نیاز برای عکاسی بستگی دارد. هزینه های کمتر به دلیل اشعه ایکس بیشتر برای ریه ها و شکم و سایر اندام ها گران تر است. برای اطلاع از هزینه واقعی با شماره های پشتیبانی تماس بگیرید.

سخن آخر

با توجه به افزایش سفارشات و درخواست بیماران برای انجام عکس برداری رادیولوژی در منزل ما در خدمات پرستاری ارسطو این سرویس را در همه مناطق تهران فعال کردیم.لازم به ذکر است که هزیه ایاب و ذهاب به هزینه ها اضافه نمی شود و در همه مناطق با هزینه یکسان آزمایش ها گرفته می شود.

عنوان های جستجو شده برای این مطلب:

  • https://nurse21 com/رادیولوژی-در-منزل-2/
درباره مدیر سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *