برترین مرکز خدمات پرستاری در ایران

تهران، خیابان مدنی شمالی، بالاتراز مترو سبلان،
کوچه رمضانی، پلاک29، واحد3
پشتیبانی 24/7
02177990001
پاسخگوئی شبانه روزی
اعزام نیرو در کمترین زمان
12 اسفند 1402 توسط مدیر سایت 7 دیدگاه

تعمیر دستگاه اکسیژن ساز

زمان تقریبی مطالعه: 8 دقیقه

تعمیر دستگاه اکسیژن ساز

فرآیند تعمیر دستگاه اکسیژن ساز از جمله ابتدایی‌ترین وظایف شرکت خدمات پرستاری ارسطو محسوب می‌شود. دستگاه‌های اکسیژن ساز، تجهیزات حیاتی در حوزه پزشکی هستند که با تمرکز اکسیژن از هوا، این گاز اساسی را به میزان لازم برای بیماران فراهم می‌کنند. با پیشرفت علم و فناوری، فرآیند اکسیژن تراپی به کمک دستگاه‌های متنوع اکسیژن ساز به شدت تسهیل یافته است. این دستگاه‌ها به عنوان بخشی از تجهیزات پزشکی الزامی به سرویس و تعمیرات دوره‌ای نیاز دارند تا بهترین عملکرد خود را ارائه دهند و بیماران بتوانند به‌راحتی و بدون مشکل از آنها استفاده کنند. حتی در صورتی که دستگاه‌ها خراب نشوند، سرویس‌دهی به آنها ضروری است تا امکان استفاده بهینه از این ابزارهای حیاتی فراهم گردد. در ادامه این مقاله، به بررسی جزئیات بیشتری درباره ویژگی‌ها و نکات مرتبط با تعمیر دستگاه‌های اکسیژن ساز خواهیم پرداخت.

contact-button-arastoo

دستگاه تولید اکسیژن چیست؟

همان‌طور که ذکر کردیم، دستگاه تولید اکسیژن یکی از اقلام و تجهیزات پزشکی است. این دستگاه‌ها به عنوان بخشی اساسی از تجهیزات پزشکی محسوب می‌شوند و برای فراهم کردن اکسیژن لازم برای بیمارانی که با مشکلات تنفسی روبرو هستند، به کار می‌روند. افراد مبتلا به بیماری‌هایی مانند آمفیزم (که به تشدید بیماری ریوی منجر می‌شود)، آسم، پنومونیا، مشکلات قلبی و… همچنین افراد مبتلا به بیماری کرونا به دلیل نیاز فوری به اکسیژن و مشکلات تنفسی، از این دستگاه به طور گسترده استفاده می‌کنند.

انواع دستگاه اکسیژن_ساز

خدمات تعمیر و سرویس دستگاه‌های تولید اکسیژن

همان‌طور که در ابتدا اشاره شد، این دستگاه‌ها نیاز به سرویس منظم دارند تا به بهترین شکل عمل کنند. سرویس این دستگاه‌ها باید به نحوی انجام شود که در زمان مشخص بهبود و پایداری کارکرد آنها تضمین شود. به عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل در حوزه پزشکی، تعمیر و سرویس دستگاه‌های تولید اکسیژن امری حیاتی و اساسی به شمار می‌رود. در ادامه به بررسی مراحل تعمیر و سرویس این دستگاه‌ها می‌پردازیم تا درباره خدمات ارائه شده و اقداماتی که در جهت بهبود و تعمیر دستگاه‌های تولید اکسیژن انجام می‌شود، توضیح دهیم.

بخوانید » اجاره دستگاه اکسیژن ساز

 

 

تعمیر اکسیژن ساز

مراحل تعمیر دستگاه تولید اکسیژن

برای شروع عملیات تعمیر، ابتدا تست‌های اولیه انجام می‌شود که نشان‌دهنده میزان خلل در دستگاه می‌باشند. به عنوان مثال، در مرحله اول، تست خلوص انجام می‌شود تا درصد خلوص اکسیژن دستگاه مشخص گردد. همه اجزای دستگاه باید در ۵ لیتر در دقیقه، با خلوص بین ۸۸ تا ۹۹ درصد اکسیژن، به طور نرمال عمل کنند.

contact-button-arastoo

اگر در این تست مشاهده شود که عدد نشان‌دهنده خلوص اکسیژن ۲۱ است، به این معناست که دستگاه دچار خلل شده است و نیاز به تعمیر دارد. برای مثال، ممکن است مشکل از قطعاتی مانند شیر برقی یا برد دستگاه باشد.

در برخی مواقع، دستگاه ممکن است صدای بلندی تولید کند که معمولاً ناشی از مشکلات کمپرسور دستگاه است و معمولاً اورینگ‌های دستگاه به دلیل فرسایش نیاز به تعمیر دارند.

توجه: تمامی مراحل تست و تعمیرات دستگاه تولید اکسیژن در مدت ۲۴ ساعت انجام شده و به مشتریان عزیز تحویل داده می‌شود.

تعمیر اکسیژن ساز

زئولیت در دستگاه تولید اکسیژن

زئولیت با خاصیت نیتروژن جذبی منحصر به فرد، عملکرد بهینه در جداسازی اکسیژن از هوا را در تجهیزات تولید اکسیژن پزشکی فراهم می‌کند. این ماده برای تولید جریان هوای غنی از اکسیژن تا ۹۵٪ در دستگاه‌های تولید اکسیژن با جریان هوا تا ۱۰ لیتر در دقیقه توسعه یافته است. سه مکانیسم اصلی در جداسازی وجود دارد: اثر مانع فضایی، اثر جنبشی و اثر تعادل.

یکی از کاربردهای اصلی زئولیت در حوزه بهداشت، غربال مولکولی مبتنی بر لیتیوم است. زئولیت مصنوعی با ساختار کریستالی لیتیومی، ظرفیت جذب نیتروژن بالا، جداسازی کارایی بالای اکسیژن/نیتروژن و ساختار مقاوم به فشار را دارد.

استفاده گسترده از اتانول نه تنها برای جذب بخارات هیدراته اتانول مفید است، بلکه برای خشک کردن مواد شیمیایی دیگر نیز بسیار کاربردی است. به همین دلیل، این سیستم قابلیت استفاده در عملیات‌های آینده را فراهم می‌کند.

زئولیت به دلیل نشان دادن تفکیک N2/O2 در فشار بسیار پایین، مصرف اکسیژن را کاهش داده و مزیت ظرفیت جذب تعادلی آن این است که به طور اختصاصی برای دستگاه‌های مختلف تولید اکسیژن به کار می‌رود. زئولیت‌های سری غربال مولکولی CHEMXIN مورد استفاده در سیستم‌های PSA/VPSA قرار می‌گیرند و برای تمرکز اکسیژن از هوا به صورت بهینه مورد استفاده قرار می‌گیرند.

این ماده به طور گسترده در تجهیزات تولید اکسیژن صنعتی، پزشکی، تولید ازن، پرورش ماهی در آبزی‌پروری، تصفیه فاضلاب و بازار اکسیژن‌سازهای پزشکی استفاده می‌شود. با غلظت خلوص تا 93٪ ± 3٪، این زئولیت‌ها در بازار شناخته‌شده و معتبر هستند. غربال مولکولی CHEMXIN 13X HP معادل غربال مولکولی jlox-501 است و زئولیت مولکولی مبتنی بر لیتیوم معادل غربال مولکولی jlox-101 است.

خدمات اصلی تعمیر دستگاه اکسیژن ساز شرکت خدمات پرستاری ارسطو عبارتند از:

1. تعمیر کمپرسور هوای فشرده دستگاه اکسیژن ساز
2. سرویس فیلترهای اکسیژن ساز
3. تعویض فیلترها
4. عیب‌یابی و تعمیر سیستم تغلیظ اکسیژن در دستگاه
5. عیب‌یابی و تعمیر تانک نوسان گیر هوای فشرده
6. عیب‌یابی و تعمیر تانک نوسان گیر اکسیژن
7. عیب‌یابی و تعمیر سیستم مانیتورینگ دستگاه اکسیژن ساز
8. تعمیر مخزن زئولیت و پر کردن آن
9. سرویس و تعمیر سیستم دوپلکس در دستگاه‌های اکسیژن ساز
10. سرویس کمپرسور هوای ورودی دستگاه اکسیژن ساز
11. سرویس کمپرسورهای دستگاه اکسیژن ساز
12. تعمیر رگلاتورهای دستگاه اکسیژن ساز
13. عیب‌یابی شیرهای کنترل دستگاه اکسیژن ساز
14. تعویض زئولیت دستگاه اکسیژن ساز
15. تعمیر و تعویض لوله‌های انتقال دستگاه اکسیژن ساز و …

مدل های تعمیر اکسیژن ساز ها

برای تعمیر دستگاه اکسیژن ساز، اهمیتی ندارد از کدام مدل استفاده می‌کنید. این دستگاه‌ها به دلایل مختلف نیاز به تعمیر دارند تا بهترین عملکرد را ارائه دهند. برای انجام تعمیرات، توصیه می‌شود از نیروهای متخصص و با تجربه در این زمینه استفاده کنید. شرکت خدمات پرستاری ارسطو با تیم متخصص و متعهد، آماده به ارائه خدمات تعمیرات دستگاه اکسیژن ساز در منزل می‌باشد. این دستگاه‌ها به عنوان وسایل حیاتی برای افراد با مشکلات تنفسی بسیار اهمیت دارند و تیم متخصص خدمات پرستاری ارسطو باعث اطمینان شما از کیفیت تعمیرات می‌شود.

contact-button-arastoo

تنوع در انواع دستگاه‌های اکسیژن ساز شامل مدل‌های خودکار، خانگی، دیجیتالی، حرفه‌ای، و مناسب برای مخزن‌های آب و پرورش آبزیان است. برای تعمیر هر یک از این مدل‌ها، تجربه و تخصص لازم می‌باشد و خدمات پرستاری ارسطو با ارائه خدمات تعمیر در این زمینه، اطمینان شما را به دستگاه اکسیژن ساز مورد نظر افزایش می‌دهد.

دستگاه-اکسیژن-ساز-خانگی

خدمات تعمیر دستگاه اکسیژن ساز شامل چندین مورد است

1. تعمیر کمپرسور دستگاه:

یکی از اصلی‌ترین بخش‌های دستگاه اکسیژن ساز کمپرسور آن است. با گذشت زمان و استفاده مکرر، این قسمت ممکن است خراب شده یا نیاز به تعمیر داشته باشد.

2. تعویض فیلترها:

دستگاه‌های اکسیژن ساز دارای فیلترهای هوا هستند که هوا را تصفیه می‌کنند. این فیلترها نیازمند سرویس و در صورت لزوم تعویض می‌باشند.

3. تعمیر بخش غلیظ کردن اکسیژن ساز:

بخش غلیظ‌سازی اکسیژن ساز ممکن است در برخی مواقع دچار مشکلات و خرابی شود. در این صورت، تعمیر و رفع عیب‌ها واشکالات آن ضروری است.

4. تعمیر مخزن زئولیت:

مخزن زئولیت در دستگاه‌های اکسیژن نقش مهمی دارد و نیاز به کنترل دوره‌ای دارد. این مخزن‌ها هنگام کنترل باید احیا و مجدداً پر شوند.

علاوه بر این، خدمات تعمیرات دستگاه اکسیژن ساز خانگی و دستگاه‌های قابل حمل (پرتابل) نیز ارائه می‌شود. خدمات پرستاری ارسطو با تیم تخصصی و مجرب، خدمات تعمیرات را در سریع‌ترین زمان ممکن و به صورت ۲۴ ساعته ارائه می‌دهد. این شرکت با استفاده از نیروهای متخصص، تضمین کیفیت و ضمانت تعمیرات و سرویس‌های لازم برای دستگاه‌های مختلف را فراهم می‌کند. همچنین، خدمات پرستاری ارسطو به عنوان یک مرکز تخصصی خدمات بهداشتی، دستگاه‌های تنفس مصنوعی و ونتیلاتور نیز ارائه می‌دهد.

تشخیص و رفع عیب‌ها در دستگاه‌های تولید اکسیژن

مزیت-استفاده--از-اکسیژن-ساز

بخش‌هایی که اشاره کردیم، از مهم‌ترین اجزای تشخیص و تعمیر دستگاه‌های تولید اکسیژن هستند. در این دستگاه‌ها، علاوه بر این اجزا، قسمت‌ها و بخش‌های مختلفی نیز وجود دارند. این بخش‌ها از کمپرسورهای ورودی تا کپسول‌های پرکننده، شیرهای کنترل، رگلاتورها و… تشکیل شده‌اند که در طی استفاده ممکن است با مشکلات و خرابی‌ها مواجه شوند. در صورت خرابی هر یک از این اجزا، نیاز به تعمیر و بازسازی دارند.

مدت زمان تعمیر دستگاه تولید اکسیژن

همانطور که اشاره کردیم، در حین استفاده از دستگاه‌های تولید اکسیژن، ممکن است با مشکلات و خرابی‌ها روبه‌رو شویم. در زیر به چند نقطه رایج در این زمینه و زمان مورد نیاز برای تعمیر آنها اشاره می‌شود.

عدم روشن شدن دستگاه تولید اکسیژن

در این حالت، برای رفع مشکل، نیاز به ۱ تا ۲ روز کاری برای تعمیر دستگاه تولید اکسیژن می‌باشد. پس از تعمیر، دستگاه مجدداً تحت گارانتی قرار خواهد گرفت.

صدای بلند و زیاد دستگاه تولید اکسیژن

برای رفع این مشکل نیز نیاز به ۲ تا ۳ روز کاری می‌باشد تا دستگاه تولید اکسیژن تعمیر شود. پس از تعمیر، دستگاه مجدداً تحت گارانتی قرار خواهد گرفت.

کاهش خلوص دستگاه‌های اکسیژن ساز

یکی از مسائل جدی و حیاتی، کاهش خلوص دستگاه‌های اکسیژن ساز است که باید به آن پرداخته شود. رفع این مشکل معمولاً ۲ تا ۳ روز کاری طول می‌کشد و در صورت تعمیر، دستگاه موردنظر مجدداً تحت گارانتی قرار خواهد گرفت.

contact-button-arastoo

عدم شارژ دستگاه‌های شارژی اکسیژن ساز

در صورت عدم شارژ دستگاه، فرآیند تعمیر معمولاً ۲ تا ۳ روز کاری زمان می‌برد. پس از تعمیر، دستگاه مجدداً تحت گارانتی قرار خواهد گرفت.

توجه مهم برای هموطنانی که در شهرستان‌ها مشکل دستگاه خود را تجربه کرده‌اند، این است که می‌توانند دستگاه‌های خود را از طریق راه‌های ارسالی مانند تیباکس، پست سفارشی یا اتوبوس به شرکت ما ارسال کرده و مشکل خود را در کمترین زمان ممکن حل کنند.

تعمیر اکسیژن ساز در محل

در هر ساعت از شبانه‌روز، اگر دستگاه شما با مشکل مواجه شد، می‌توانید از طریق چت آنلاین یا تماس مستقیم با کارشناس، تعمیر اکسیژن ساز را در محل انجام دهید.

تعمیر اکسیژن ساز

تعمیر دستگاه اکسیژن ساز یویو

برای تعمیر دستگاه اکسیژن ساز یویو، قبل از ارسال دستگاه می‌توانید با مشاوران تخصصی گروه خدمات پرستاری ارسطو تماس بگیرید و جزئیات مورد نیاز را اطلاع‌رسانی کنید، سپس اقدامات ارسال دستگاه را انجام دهید.

تعمیر اکسیژن ساز در اصفهان

شرکت خدمات پرستاری ارسطو خدمات خود را در سراسر کشور به صورت تخصصی ارائه می‌دهد. هموطنانی که در اصفهان ساکن هستند و نیاز به تعمیر اکسیژن ساز دارند، باید قبل از هر اقدامی با پشتیبانی خدمات پرستاری ارسطو تماس بگیرند و برنامه تعمیر دستگاه خود را هماهنگ کنند.

آیا دستگاه اکسیژن ساز نیاز به استراحت دارد؟

هر دستگاه پس از گذشت یک مدت زمانی نیاز به استراحت دارد، و اکسیژن ساز نیز مستثنی نیست. قبل از استفاده مجدد از دستگاه، ضروری است که نحوه استفاده صحیح از آن را یاد بگیریم.

آموزش تعمیر دستگاه اکسیژن ساز

شرکت خدمات پرستاری ارسطو به زودی قصد دارد آموزش تعمیر دستگاه اکسیژن ساز را به افرادی که علاقه دارند، ارائه کرده و آن را به صورت یک پکیج آموزشی مناسب ارائه دهد.

برای اطلاع از قیمت تعمیر دستگاه اکسیژن ساز خود، می‌توانید با تیم تعمیر تجهیزات پزشکی خدمات پرستاری ارسطو تماس بگیرید.

خرید دستگاه اکسیژن ساز در محل

تیم تخصصی خدمات پرستاری ارسطو همواره در تلاش است تا علاوه بر انجام معامله منصفانه بین شرکت و مشتری، آماده باشد تا دستگاه‌های اکسیژن ساز را با بهترین قیمت در محل مشتریان خریداری کند.

تعمیر اکسیژن ساز

عنوان هایی که برای این صفحه جستجو شدند: 

زمان سرویس دستگاه اکسیژن ساز | عوارض استفاده از دستگاه اکسیژن ساز | عیب یابی دستگاه اکسیژن ساز نفس یار | خرابی دستگاه اکسیژن ساز | تعمیرات دستگاه اکسیژن ساز در تهران | علت خاموش شدن دستگاه اکسیژن ساز

درباره مدیر سایت

(07) دیدگاه

  1. شایان
    28 دی 1402

    تیم قوی و کار بلد در کمترین زمان ممکن دستگاه رو تعمیر کردن

    پاسخ
  2. کاتانچ
    28 دی 1402

    سلام تعرفه تعویض پکینگ دستگاه چنده؟

    پاسخ
  3. یداله
    28 دی 1402

    ممنون از تیم خبرتون .یه دستگاه 5 لیتری برام تعمیر کردن اندازه یه دستگاه 10 لیتری داره برام کار میکنه

    پاسخ
  4. شازده
    28 دی 1402

    به کعنای واقعی کلمه یه مرکز فنی مهندسی زبده و کار بلد . قوی ادامه بدین

    پاسخ
  5. عسل
    28 دی 1402

    سلام و عرض ادب / از تیم قوی ارسطو مخصوصا آقای رنجبر کمال تشکر رو دارم / پدرم رو نجات دادن . یه دستگاه خراب داشتم که در عرض 24 ساعت صفر تا صدش رو برام تعمیر کردن . توی این فاصله تا دستگاه تعمیر بشه یک دستگاه اجاره جایگزین بهمون دادن .

    پاسخ
  6. قاضی زاده
    28 دی 1402

    سلام و عرض ادب / از تیم قوی ارسطو مخصوصا آقای خلیقی کمال تشکر رو دارم . یه دستگاه خراب داشتم که صفر تا صدش رو برام تعمیر کردن . توی این فاصله تا دستگاه تعمیر بشه یک دستگاه اجاره درجه یک با خلوص بالا جایگزین بهمون دادن . خدا خیرشون بده

    پاسخ
  7. عاطفه
    28 دی 1402

    عالی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *