برترین مرکز خدمات پرستاری در ایران

تهران، خیابان مدنی شمالی، بالاتراز مترو سبلان،
کوچه رمضانی، پلاک29، واحد3
پشتیبانی 24/7
02177990001
پاسخگوئی شبانه روزی
اعزام نیرو در کمترین زمان
21 اسفند 1402 توسط مدیر سایت 0 دیدگاه

برای زخم بستر چه پمادی خوب است؟

زمان تقریبی مطالعه: 7 دقیقه

برای زخم بستر چه پمادی خوب است؟

برای زخم بستر چه پمادی خوب است؟

یکی از روش های سنتی درمان بستر، به ویژه در مراحل اولیه، استفاده از پماد است. این محلول می تواند از ایجاد زخم جلوگیری کرده و از گسترش عفونت زخم بستر جلوگیری کند. برای محافظت و درمان زخم بستر انواع پمادها وجود دارد که انتخاب آنها بر عهده پزشکان متخصص است. در واقع هر یک از پمادهای رایج با توجه به اثربخشی و ترکیب آنها برای درجات مختلف زخم بستر مناسب است. اگر شما هم سالمندی در منزل دارید که به خاطر بیماری خاص قادر به حرکت نیست و به این عارضه مبتلا شده است می توانید با کمک ویزیت پزشک در منزل برای بهبود او تلاش کنید.

بهترین پماد زخم بستر خارجی

پماد بریر (Briar)، بهترین انتخاب برای بستر خارجی زخم‌ها، جراحات و سوختگی‌ها است. این پماد حاوی ترکیبات موثری است که به سرعت فرآیند بهبودی را آغاز می‌کند و به بهبود زخم‌های مختلف کمک می‌کند. فرمولاسیون منحصر به فرد بریر، باعث حفظ رطوبت محیط زخم می‌شود و همچنین به حمایت از رشد بافت‌های سالم در منطقه زخم‌دیده کمک می‌کند. بریر به دلیل ترکیبات طبیعی خود، باعث کاهش التهابات و درد زخم می‌شود.

برای خرید و استفاده از پماد بریر، شما می‌توانید با شرکت ما، خدمات پرستاری ارسطو تماس حاصل فرمایید. تیم مجرب و حرفه‌ای ما آماده است تا در انتخاب و استفاده از بهترین محصولات به شما کمک کند و راهنمایی لازم را ارائه دهد. با استفاده از پماد بریر و با کمک تیم ما، شما می‌توانید به سرعت بهبودی خود را تجربه کنید و به زودی به حالت بهتری بازگردید.

مطالعه کنید: ان جی تیوب ng tube سیلیکونی

پماد برای خوب شدن سریع زخم / برای زخم بستر چه پمادی خوبه

برای خوب شدن سریع زخم‌ها، پمادهایی که به محض تماس با پوست سریعاً وارد زخم شده و به ترمیم و بهبود آن کمک می‌کنند، بسیار مفید هستند. برای مثال، پمادهایی شامل عوامل ضد التهاب و ضد عفونی مانند بتادین و نئومایسین قابل استفاده هستند. همچنین، پمادهای حاوی مواد مرطوب‌کننده مانند آلوئه ورا و پروپیلن گلیکول، می‌توانند به تسریع فرآیند ترمیم زخم بسیار کمک کننده باشند. با این حال، بهتر است برای روند سریع تر خوب شدن زخم با متخصص زخم در ارتباط باشید و از خوب شدن کامل زخم بیمار اطمینان کامل حاصل کنید.

درجات زخم بستر

زخم بستر درجه ۱: ناحیه زخم قرمز رنگ بوده و در زمان لمس کردن حس گرمی را می توان فهمید. در پوست های تیره تر، این حالت می تواند به رنگ آبی یا بنفش و در مجموع کبود باشد. ممکن است فرد از سوختن، درد یا خارش ناحیه شکایت کند.

زخم بستر درجه ۲: این ناحیه آسیب بیشتری دیده است و ممکن است بیمار در محل زخم بستر باز، خراش یا تاول را تجربه کند. فرد از درد زیاد شکایت دارد و ممکن است پوست اطراف زخم تغییر رنگ دهد.

زخم بستر درجه ۳: زخمی شبیه زخم سوراخ شده به دلیل آسیب به لایه زیرین پوست ایجاد می شود.

زخم بستر درجه ۴: این ناحیه به شدت آسیب دیده و دارای زخم های گسترده و بزرگی است. ماهیچه ها، تاندون ها، استخوان ها و مفاصل می توانند درگیر این زخم شوند. در این مرحله، عفونت می تواند خطر بالایی بیمار را تهدید کند.

بهترین پماد زخم بستر سطح یک

در حال حاضر برای سطوح زخم بستر سطح پماد BRIAR بهترین پماد می باشد.

برای تهیه این پماد می توانید با شرکت ما در ارتباط باشید.

پمادهای مناسب برای زخم بستر

استفاده از پمادهای مختلف و داروهای موضعی برای محافظت و درمان زخم بستر استفاده می شود. این داروها به صورت پمادهای معمولی یا پانسمان های تخصصی آغشته به این مواد روی زخم قرار می گیرند و زخم را محافظت و التیام می بخشند. استفاده از پمادهای معمولی بدون نظر پزشک و خودسرانه توصیه نمی شود، زیرا استفاده از هر یک از این پمادها تا حد زیادی به میزان آسیب بیمار و شرایط پزشکی وی بستگی دارد. در ادامه با چند نمونه از پمادهای مناسب برای زخم بستر آشنا می شویم:

 پماد سیلور سولفادیازین

پماد سیلور سولفادیازین

پماد سیلور سولفادیازین برای پیشگیری یا درمان عفونت های باکتریایی پوست تجویز می شود. گفته می شود این روغن به زخم بستر  و زخم های پا کمک می کند. این روغن با از بین بردن باکتری هایی که باعث عفونت های پوستی می شوند می تواند به خوبی بیمار را درمان کند.

مواد زیر تضمین می کند که استفاده از پماد سیلور سولفادیازین برای زخم بستر انتخاب مناسبی خواهد بود به شرطی که هر یک از شرایط زیر قبل از استفاده تحت نظر پزشک بررسی و تجویز شود:

1- خانم هایی که در دوران باردار یا در دوران شیردهی قرار دارند.

2- اگر به هر دارویی حساسیت دارید. مهم است که این موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید، به خصوص اگر قبلاً به هر یک داروی سولفونامید  واکنش آلرژیک داشته اید. سولفونامیدها عمدتاً برای درمان عفونت ها استفاده می شوند.

3- اگر در عملکرد کلیه یا کبد خود مشکل دارید.

4- زمانی که کمبود گلوکز-6-فسفات دهیدروژناز در بدن شما تشخیص داده شده است. این یک اختلال ژنتیکی است که در آن بدن فاقد آنزیم G6pD است. افراد مبتلا به این اختلال پس از خوردن غذاهای حاوی لوبیا (مبتلا به فاویسم) دچار مشکل می شوند.

5- هر وقت شخص داروی دیگری مصرف می کند، به ویژه داروهای بدون نسخه یا داروهای گیاهی و مکمل ها باید در زمان استفاده از این پماد نهایت دقت را داشته باشد.

  • نحوه استفاده از پماد سیلور سولفادیازین

قبل از استفاده، برگه اطلاعات سازنده داخل بسته بندی را مطالعه کنید. این جزوه حاوی اطلاعاتی در مورد پماد و لیست کاملی از عوارض جانبی است که ممکن است در هنگام استفاده از آن تجربه کنید.

بسته به دلیل استفاده از پماد، ممکن است به شما گفته شود که چند بار در هفته (روزانه یا چند بار در روز)بهتر است به کار ببرید. ولی پزشک معالج حتما به شما می گوید که چند بار باید از پماد استفاده کنید و این اطلاعات روی برچسب بسته بندی نیز نوشته می شود تا فراموش نکنید.

ممکن است هنگام استفاده از پماد سیلور سولفادیازین  از شما خواسته شود که دستکش استریل بپوشید. در این صورت خطر عفونت بیشتر کاهش می یابد.

  • مشکلات بعد استفاده از پماد سولفادیازین برای زخم بستر

خارش یا سوزش: اگر این حالت ادامه داشت، با پزشک خود صحبت کنید.

برجستگی های قرمز روی پوست: در اسرع وقت از پزشک معالج مشورت بگیرید.

تغییر در برخی از نتایج آزمایش خون (تغییر رنگ پوست): اگر از پماد در مناطق وسیعی از بدن خود یا برای مدت طولانی استفاده کنید، پزشک آنها را بررسی می کند. اگر در طول دوره درمان احساس بیماری کردید، با پزشک خود صحبت کنید و نظر او را جویا شوید.

 پماد موپیروسین

پماد موپیروسین یک کرم موضعی است که برای درمان عفونت های جزئی پوست استفاده می شود. عملکرد این کرم از بین بردن باکتری ها و عامل های بیماری است.

قبل از استفاده از پماد موپیروسین برای زخم بستر و برای اینکه ببینید آیا درمان خوبی است یا خیر، با پزشک خود صحبت کنید مخصوصا زمانی که جز افراد زیر باشید:

1- خانم های باردار یا زمانی که در دوران شیردهی هستید؛ اگرچه نشان داده نشده است که پماد موپیروسین برای کودکان مضر است، اما هنوز مهم است که در مورد آن با پزشک صحبت کنید.

2- افرادی که مشکلات کبدی دارند.

3- اگر تا به حال به هر دارو یا حتی یک محصول پوستی واکنش آلرژیک داشته اید.

پماد فوسیدیک اسید

پماد فوسیدیک اسید و فوسیدات سدیم، داروهای ضد باکتریایی هستند که اگر عفونت در ناحیه کوچکی باشد معمولاً به سرعت برطرف می‌کنند. اگر عفونت گسترده تر باشد، ممکن است به قرص های آنتی بیوتیک و آماده سازی داروی مایع خوراکی احتیاج پیدا کنید.

اگر ناحیه زخم همزمان ملتهب و عفونی شده، پزشک ممکن است داروهایی را تجویز کند که حاوی فوسیدیک اسید و یک عامل ضد التهابی مانند هیدروکورتیزون (با نام تجاری Fucidin) یا بتامتازون (با نام تجاری Fucibet و Zemacort) به صورت ترکیبی باشد.

  • چگونه باید از پماد اسید فوزیدیک برای زخم بستر استفاده کنیم؟

قبل از شروع درمان، برگه اطلاعات سازنده داخل بسته را مطالعه کنید این برگه اطلاعاتی در مورد نحوه استفاده از محصول و لیست کاملی از عوارض جانبی که ممکن است در استفاده از آن تجربه کنید را در اختیار شما قرار می دهد.

از این محصول دقیقاً باید طبق دستور و نظر پزشک معالج استفاده کنید. مراقبت از سالمند در منزل تهران باید با دقت لایه نازکی از کرم را روی ناحیه آسیب دیده بمالد و به آرامی ماساژ دهد.

توجه کنید که از پماد سه تا چهار بار در روز استفاده کنید، مگر اینکه چیز دیگری به شما گفته شود.

به یاد داشته باشید که پس از استفاده از پماد، دست های خود را به طور کامل بشویید (مگر اینکه از پماد برای درمان دست های خود استفاده کنید).

از این پماد فقط طبق دستور پزشک استفاده کنید.

بیش از 10 روز از پماد یا کرم استفاده نکنید.

  • آیا استفاده از پماد اسید فوزیدیک برای زخم بستر می تواند مشکل ایجاد کند؟

استفاده از پماد اسید فوزیدیک برای آکنه گاهی اوقات می تواند باعث تحریک شود، اما معمولاً خفیف است و مشکلی برای بیمار ایجاد نمی کند. واکنش های آلرژیک نادر است. اگر احساس سوزش کردید، در اسرع وقت با پزشک یا داروساز خود مشورت کنید. اگر علائمی را تجربه کردید که فکر می کنید ممکن است در نتیجه استفاده از پماد باشد، با پزشک خود تماس بگیرید و از او راهنمایی بخواهید.

 

درمان‌های تخصصی زخم بستر

درمان_های تخصصی زخم بستر

گزینه های درمانی خاص برای درمان زخم بستر بر طبق آسیب و شدت بیماری مورد بحث قرار می گیرد. پس از برداشتن پوست دردناک از محل زخم، کار کمی دشوارتر شده و ممکن است شامل مراحل زیر باشد:

از بین بردن فشار از روی ناحیه دردناک اولین و مهمترین اقدامات است.

با در نظر گرفتن پوشش های مخصوص از زخم بستر مراقبت کنید.

مصرف دارو (مانند آنتی بیوتیک برای درمان عفونت) در برخی از موارد به بیمار توصیه می شود.

زخم را تمیز نگه دارید.

برداشتن بافت آسیب دیده، بیمار یا مرده (آسیب بافتی) کمک بزرگی به بهبود بیماری است.

پوست سالم را به ناحیه زخم بستر بچسبانید.

زخم بستر را با فشار منفی درمان کنید.

مطمن شوید که مواد مغذی کافی به ناحیه زخم بستر می رسد.

با توجه به شیوع و مستعد بودن بیماری، بهتر است برای بهبود روند بیماری از پزشک یا پرستار متخصص در منزل استفاده شود تا بیماری خطرناک نباشد. شما می توانید از خدمات پرستاری در منزل ارسطو برای درمان فوری زخم بستر کمک بگیرید.

 

عنوان های جستجو شده برای این مطلب:

  • https://nurse21 com/برای-زخم-بستر-چه-پمادی-خوب-است؟/
  • پماد برای زخم بستر سالمندان
  • پماد قوی گیاهی ترمیم کننده زخم بستر سطحی
درباره مدیر سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *