برترین مرکز خدمات پرستاری در ایران

تهران، خیابان مدنی شمالی، بالاتراز مترو سبلان،
کوچه رمضانی، پلاک29، واحد3
پشتیبانی 24/7
02177990001
پاسخگوئی شبانه روزی
اعزام نیرو در کمترین زمان
21 اسفند 1402 توسط مدیر سایت 3 دیدگاه

نگهداری از سالمند پوشکی

زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

نگهداری از سالمند پوشکی

نگهداری از سالمند پوشکی

خوشبختانه، بسیاری از سالمندان با وجود تمامی بیماری‌ها و محدودیت‌های این سن، همچنان قادر به لذت بردن از زندگی مستقل خود هستند. اما همچنین، عزیزان سالخورده‌ای نیز وجود دارند که به هر دلیلی، قادر به تحرک نیستند یا در انجام کارهای روزمره‌ی کوچکی مانند رفتن به دستشویی، به کمک نیاز دارند. اگر والدین سالخورده‌ی شما نیز در این شرایط هستند و نیاز به استفاده از پوشک دارند، شما نیز برای انجام کارهای شخصی‌ترین خود به یاری آن‌ها نیاز دارید.

در این مواقع، استفاده از سرویس نگهداری از سالمندان پوشکی و استخدام یک پرستار با تجربه در این زمینه، می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد. با استفاده از این سرویس، شما می‌توانید به عزیزان سالخورده‌ی خود کمک کنید تا به زندگی مستقل خود ادامه دهند و بهترین مراقبت‌های پزشکی و خدمات پوشکی را دریافت کنند. علاوه بر این، پرستاران حاذق و با تجربه، با توجه به نیازهای ویژه افراد سالمند، به آن‌ها کمک می‌کنند تا به صورت روزانه با آرامش و راحتی مراقبت شوند.

پیشنهاد مطالعه: پرستار سالمند در منزل 

اگر توان مراقبت از سالمندتان را ندارید، نگران نباشید

با توجه به اینکه مراقبت از سالمندان عزیز زمانی‌که به محدودیت‌های جسمی و بیماری‌هایی دچار هستند، چالش‌های بسیاری دارد، نگران نباشید اگر توان مراقبت از سالمندتان را ندارید. افرادی که مشغول به کار هستند، برای رسیدگی به این عزیزان ممکن است مرخصی‌شان را دریافت کنند یا نیاز به یک پرستار سالمند مجرب داشته باشند. از آن طرف، بعضی از افراد ممکن است فرصت و توانایی لازم را برای مراقبت از آنها نداشته باشند و به یک پرستار سالمند مجرب نیاز داشته باشند.

استفاده از خدماتی مانند مراقبت از سالمندان پوشکی نشان از ارزش قائل شدن خانواده برای والدین سالمند خود دارد و زمانی که به کمک یک پرستار آموزش‌دیده و کاربلد نیاز دارید، می‌توانید با موسسات خدمات پرستاری تماس بگیرید. استفاده از این خدمات، باعث می‌شود که سالمندان به بهترین شکل مراقبت شوند و بقیه اعضای خانواده نیز به کارهای شخصی خود برسند. بنابراین، این انتخاب، برای شما و خانواده‌تان، بهترین راه برای نگهداری از سالمندان عزیز است.

contact-button-arastoo

چه موقعیت هایی نشان از نیاز ما به یک پرستار برای نگهداری از سالمند پوشکی دارد؟

ر

با توجه به شرایط ویژه سالمندان، می‌توان موقعیت‌هایی را به عنوان نشانه نیاز به یک پرستار برای نگهداری از سالمند پوشکی نام برد. به طور کلی، این موقعیت‌ها شامل موارد زیر می‌شوند:

۱- تنهایی سالمند و نداشتن فردی که بتواند به او کمک کند.

۲- نیاز به کمک در انجام کارهای شخصی مانند استحمام، تعویض پوشک، لباس پوشیدن و سایر کارهای روزانه.

۳- نیاز به مراقبت های پزشکی از جمله تزریق دارو، مراجعه به پزشک و انجام تمرینات فیزیکی.

۴- وجود بیماری های ذهنی مانند آلزایمر، که نیاز به مراقبت و کمک دائمی دارند.

در همه این موارد، پرستاری متخصص می‌تواند به عنوان یک راه حل مناسب برای نگهداری و مراقبت از سالمندان پوشکی به کار گرفته شود.

پاسخ به سوالات شما

قیمت نگهداری از سالمند پوشکی چقدر است؟

هزینه نگهداری سالمندان پوشکی به جز عوامل رایج، به وزن و قد سالمند و جنسیت پرستارانی که برای مراقبت از آن‌ها اعزام می‌شوند، نیز وابسته است. برای کسب اطلاعات بیشتر، می‌توانید مقاله مربوطه را مطالعه کنید.

مطالعه کنید: پرستار خانگی سالمند

وظایف پرستار سالمند پوشکی چیست؟

یکی از وظایف مهم مراقبت از سالمندان پوشکی، کمک به آن‌ها در حمام و تعویض پوشک است. این عملیات نه تنها به پاکیزگی و راحتی فیزیکی سالمندان کمک می‌کند، بلکه به کاهش بی‌تحرکی و پیشگیری از زخم‌های بستر نیز کمک می‌کند. بنابراین، این یکی از وظایف پر اهمیت مراقبت از سالمندان پوشکی است که باید با دقت و احترام به انجام برسد

برای مراقبت از سالمند پوشکی، خانه سالمندان بهتر است یا نگهداری از سالمند پوشکی در منزل؟

با توجه به مقایسه هزینه های مادی و معنوی مانند هزینه درمان و نگهداری، هزینه ایاب و ذهاب به صورت جداگانه، دوری از سالمند عزیزتان و محدودیت زمان ملاقات، می‌توان نتیجه گرفت که نگهداری سالمند پوشکی در منزل، یک راه حل مناسب‌تر است.

چه زمانی نیاز به نگهداری شبانه روزی از سالمند پوشکی است؟

اگر عزیزان سالخورده شما با بیماری‌هایی مانند آلزایمر روبرو شده و یا قابلیت‌های شناختی و جسمی خود را از دست داده‌اند، بهترین راهکار برای مراقبت از آن‌ها، استخدام پرستار سالمند پوشکی به صورت 24 ساعته است. این اقدام می‌تواند به طور قابل توجهی به بهبود کیفیت زندگی آن‌ها کمک کند.

contact-button-arastoo

پرستار سالمند پوشکی چه خدماتی را ارائه می دهد؟

پرستار سالمند پوشکی چه خدماتی را ارائه می دهد؟

خدماتی که پرستاران سالمند پوشکی ارائه می دهند، بسیار متنوع و شامل اقداماتی است که به معنای نگهداری و مراقبت از سالمندان نیازمند پوشک هستند. البته این خدمات بسته به وضعیت جسمی و روحی هر سالمند متفاوت است، اما به صورت کلی می‌توان چند خدمات اساسی را برشمرد:

  • مراقبت های پزشکی: پرستاران سالمند پوشکی می‌توانند اقدامات پزشکی از جمله تزریقات، انجام آزمایشات، کنترل فشار خون و قند خون و … را انجام دهند.
  • ثبت شرایط جسمی و روحی: پرستاران سالمند پوشکی با نظارت بر شرایط جسمی و روحی سالمند، گزارشی از وضعیت آنان به پزشک معالج ارائه می‌دهند.
  • کمک به انجام کارهای شخصی: پرستاران می‌توانند به سالمندان در انجام کارهای شخصی مانند حمام، تعویض پوشک و دیگر کارهای مشابه کمک کنند.
  • توجه به رژیم غذایی: پرستاران سالمند پوشکی می‌توانند به سالمندان در تغذیه سالم و مناسب کمک کنند.
  • پیشگیری از زخم بستر: پرستاران می‌توانند با نظارت و مراقبت دقیق از سالمند، پیشگیری از زخم بستر را تضمین کنند.
  • هم صحبتی: پرستاران می‌توانند با سالمندان هم صحبتی کنند و با ایجاد ارتباطات انسانی و فراهم کردن شرایط روانی مناسب، احساس رضایت و رفاه روحی سالمندان را بهبود بخشند.

مزایای نگهداری از سالمند پوشکی در منزل چیست؟

بدون شک، همه ما در هر دوره‌ای از زندگیمان، تمایل داریم که روزهای خود را در امنیت و آرامش خانه خودمان سپری کنیم. ممکن است این دوره، دوره‌ای از نقاهت پس از جراحی یا بستری در بیمارستان باشد، یا دوره‌ای از سالخوردگی که با مشکلات زیادی روبه‌رو هستیم.

دلیل این تمایل نیز بسیار واضح است. با محیط آشنا و خانه‌ی خودمان، احساس امنیت و آرامش بیشتری خواهیم داشت. علاوه بر این، حتی اگر بدحال باشیم، همچنان تمایل داریم به زندگی مطابق با سبک زندگی قبلی‌مان ادامه دهیم. با نگهداری از سالمندان خودمان در خانه، می‌توانیم به آنها این امکان را بدهیم که به روال زندگی‌شان ادامه دهند و به همان شیوه‌ی قبلی‌شان زندگی کنند. این امر در حفظ اعتماد به نفس سالمندان بسیار مؤثر است.

در صورتی که سالمندان خودمان را در آسایشگاه یا خانه‌ی سالمندان مراقبت کنیم، زمان دیدار آنها محدود به قوانین و ساعت ملاقات آن محل خواهد شد. در حالی که با استخدام پرستار سالمند در خانه، می‌توانیم در هر ساعت و روزی از هفته به دیدار آنها برویم. این امر نه تنها در روحیه سالمندان، بلکه در آرامش و آسایش خانواده‌ی آنها نیز مؤثر است.

contact-button-arastoo

هزینه نگهداری از سالمند پوشکی چقدر است؟

تخمین هزینه نگهداری از سالمندان به فاکتورهای متعددی وابسته است. برای محاسبه هزینه‌ها، باید مواردی از قبیل قیمت پوشک، هزینه‌های غذا، دارو، خدمات پزشکی و درمانی را در نظر گرفت. همچنین هزینه پرستار سالمند نیز بسته به خدمات درخواستی، ساعات مورد نیاز و مسافت بین محل اقامت سالمند و پرستار، متفاوت خواهد بود.

شما می‌توانید با تماس با پلتفرم خدمات پرستاری آسانیسم، اطلاعات بیشتری درباره قیمت‌ها، نحوه نگهداری از سالمندان پوشکی و خدمات ارائه شده توسط پرستاران مجرب را کسب کنید. تیم ما در همه ساعات شبانه‌روز و در همه روزهای هفته، آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.

درباره مدیر سایت

(03) دیدگاه

  1. فوزیه
    31 مرداد 1402

    خانم 45 ساله 70 کیلو پوشکی شبانه روزی قیمت چند ؟

    پاسخ
  2. خانم شفاهی
    11 شهریور 1402

    آیا امکانش هست نیروی خانم برای سالمند آقای 87 ساله اعزام کنید ؟

    پاسخ
    • مدیر سایت
      11 شهریور 1402

      سلام بله نگهدار خانم برای سالمند آقا هم اعزام میکنیم خانم شفاهی

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *