برترین مرکز خدمات پرستاری در ایران

تهران، خیابان مدنی شمالی، بالاتراز مترو سبلان،
کوچه رمضانی، پلاک29، واحد3
پشتیبانی 24/7
02177990001
پاسخگوئی شبانه روزی
اعزام نیرو در کمترین زمان
21 اسفند 1402 توسط مدیر سایت 0 دیدگاه

همه چیز در مورد شغل پرستاری

زمان تقریبی مطالعه: 6 دقیقه

همه چیز در مورد شغل پرستاری

آیا پرستاری رشته خوبی است

همه چیز در مورد شغل پرستاری

چگونه پرستاری دانشگاه ازاد قبول شویمنرخ قبولی در رشته پرستاری یکی از ابزارهای پیشرو برای انتخاب این شغل به حساب می آید. علاقه‌مندان به انتخاب رشته با اطلاع از محدوده قبولی رشته پرستاری در کشور می توانند از شانس قبولی خود در رشته پرستاری مطلع شده و انتخاب رشته کنند.

 

دانشجویان پرستاری از چه ترمی وارد بیمارستان می شوند

پس از اتمام دوره های آموزشی، فارغ التحصیلان پرستاری می توانند در بیمارستان ها، کلینیک ها و سایر مراکز خدمات پزشکی دولتی یا خصوصی در مشغول کار شوند.

در هر یک از این مراکز، جذب پرستار به صورت متفاوتی انجام می شود. قاعدتاً پرستاران مورد نیاز مراکز دولتی بر اساس آزمون استخدامی وزارت بهداشت در دانشگاه‌های علوم پزشکی، آزمون استخدامی دانشگاه‌های علوم پزشکی و استخدام‌های منتشر شده در مراکز غیردولتی جذب می ‌شوند.

 

برای پرستار شدن چند سال باید درس خواند

رشته پرستاری در مقطع کارشناسی متقاضی پذیرش می کند. به همین دلیل تعداد ترم های تحصیلی مانند سایر رشته ها حدود 8 ترم و در مجموع 5 سال است. در صورتی که دانشجو در طول تحصیل در مرخصی باشد و یا نتواند دوره عادی تحصیلی خود را طی کند، تعداد نیمسال تحصیلی هر یک از متقاضیان قابل تمدید است.

مطالعه کنید: روش های پرستاری اورژانس

برای پرستاری تهران چه رتبه ای لازم است

پرستاری یکی از شاخه های علوم پزشکی است که مسئولیت مراقبت از بیمار را بر عهده دارد. بدیهی است که با پیشرفت علم و فناوری، برخلاف گذشته، پرستاران به مدرک معتبر نیاز دارند و وظیفه آنها فقط رسیدگی به بیماران و پرستار سالمند شدن نیست. حداقل رتبه قبولی برای پرستاری در تهران 10000 است.

 

بیشترین حقوق پرستاران در کدام کشور است

متوسط ​​حقوق سالانه یک پرستار ثبت نام شده در لوکزامبورگ 91000 دلار (44.31 دلار در ساعت) و میانگین پاداش معمولاً 1500 دلار است. طبق قانون شما موظف هستید 40 ساعت در هفته کار کنید و باید اضافه کاری تمام وقت به شما پرداخت شود.

 

برای پرستاری آزاد چه رتبه ای لازم است

چند سالی است که نوع پذیرش دانشگاه آزاد تغییر کرده و داوطلبان در دانشگاه آزاد همانند دانشگاه های سراسری با توجه به رتبه خود در سهمیه انتخاب می شوند.

رتبه کشوری برای پذیرش در دانشگاه آزاد تهران 33219 است. چرا که رقابت در کنکور دولتی هر سال نسبت به سال های قبل بالاتر می رود؛ بنابراین، هر چه رتبه داوطلب به محدوده قبولی مشخص شده نزدیک یا کمتر باشد، شانس قبولی داوطلب بیشتر است.

 

برای پرستاری چه درس هایی مهم است

پرستاری زیرگروه 1 کنکور تجربی است. به همین دلیل مطالعه و تسلط بر دروس زیست شناسی و شیمی برای آزمون عملی مانند رشته های پزشکی و دندانپزشکی بسیار مهم است. چون زیست شناسی در آزمون سراسری دارای ضریب 4 و شیمی ضریب 3 دارد. دروس دیگری مانند فیزیک و ریاضی اهمیت کمتری دارند و ضریب 2 دارند. زمین شناسی بر خلاف داروسازی ضریب پرستاری صفر دارد.

 

چگونه پرستاری دانشگاه ازاد قبول شویم

چگونه پرستاری دانشگاه ازاد قبول شویم

پذیرش در رشته پرستاری در دانشگاه سراسری یا دانشگاه آزاد یکی از بزرگترین اهداف دانشجویان در کنکور است و عواملی مانند درآمد بالا، موقعیت اجتماعی و سطح کاری مناسب باعث جذابیت همه متقاضیان و خانواده ها شده است.

یکی از مواردی که در انتخاب رشته دانشگاه آزاد بسیار کمک کننده خواهد بود بررسی میزان قبولی پذیرفته شدگان رشته پرستاری در سال های گذشته است. برای این منظور باید از کارنامه اولیه داوطلبان تجربی و اطلاعات میزان قبولی پرستاران دانشگاه آزاد در سال های اخیر کمک بگیرید.

در کارنامه اولیه کنکور سراسری درصد رشته ها، رتبه داوطلبان هر زیرگروه و سایر اطلاعات مفید در اختیار متقاضیان شاغل به تحصیل در دانشگاه های آزاد و دولتی قرار گرفته است و با مقایسه این اطلاعات با رتبه کسب شده توسط شما می تواند رشته تحصیلی را انتخاب کند.

 

پرستاری چند سال طول می کشد

در پاسخ به این سوال که پرستاری چند سال طول می کشد باید بگوییم که 5 سال یا 9 ترم تحصیلی به طول می کشد تا فردی در این رشته به مدارج بالا برسد. این موفقیت در صورتی اتفاق می افتد که دانشجویان شرایط پذیرش در دانشگاه را داشته باشند و وزارت علوم و بهداشت و دانشگاه محل تحصیل با این شرایط موافقت کرده و جزو شرایط باشند. همچنین دانشجویانی که در دانشگاه آزاد و سایر دانشگاه های غیردولتی تحصیل می کنند نیز باید شهریه پرستاری بیشتری پرداخت کنند.

از نظر تعداد سنوات تحصیل پرستاری، پذیرش با آزمون و بدون آزمون تفاوتی نخواهد داشت، هر یک از پذیرفته شدگان فقط در بازه زمانی تعیین شده می توانند ادامه تحصیل دهند. به دانشجویان طبق ضوابط و مقررات دانشگاه مرخصی اعطا می شود، در غیر این صورت دانشگاه مذکور کمکی به مرخصی دانشجو نخواهد کرد.

 

نحوه استخدام پرستار در بیمارستان

جذب پرستار مورد نیاز بیمارستان ها، کلینیک ها و مراکز درمانی ضمن خدمت همه ساله از طریق آزمون های استخدامی از طریق فراخوان های شخصی که توسط وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی و هر بیمارستان و کلینیک منتشر شده، انجام می شود.

پرستاری کدام دانشگاه بهتر است

رشته پرستاری در انتخاب کنکور با تراز با مامایی برابری می کند و افراد بر اساس سلیقه خود هر کدام از این سه را انتخاب می کنند. دانشگاه های علوم پزشکی قوی در این زمینه عبارتند از:

دانشگاه علوم پزشکی تهران

دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

دانشگاه علوم پزشکی ایران

دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

معایب رشته پرستاری

اما اگر بخواهیم از ضعف های حوزه پرستاری صحبت کنیم باید به حجم سنگین کار و تبعات آن اشاره کنیم. یکی از این پیامدها فرسودگی جسمی یا روحی است. البته این موضوع به همه مربوط نمی شود و به روحیه افراد و حتی به فعالیت های خودمراقبتی آنها بستگی دارد.

پرستار چه کاری انجام می دهد

وارد کردن اطلاعات بیمار در سوابق پزشکی و گزارش های پرستاری

نظارت منظم بر وضعیت بیمار از جمله اندازه گیری دمای بدن، اندازه گیری فشار خون و نظارت بر تنفس آنها.

حمایت از پزشکان و سایر گروه های درمانی

دادن دارو طبق دستور پزشک به بیمار

تمیز کردن و پانسمان زخم ها

درمان زخم بستر

استفاده از دستگاه ها پیشرفته پزشکی

احترام به بیماران و رعایت حقوق آنها

همکاری با بخش های مختلف بیمارستان

انجام خدمات پرستاری در منزل

 

پرستار چند سال باید کار کند

به دلیل کمبود نیروی انسانی، پرستاران نمی توانند پیش از موعد بازنشسته شوند و باید دوره خدمت خود را به پایان برسانند. یکی دیگر از اشکالات پرستاری دشواری هماهنگی زندگی شخصی و شغلی است. پرستاران گاهی اوقات باید کار را در اولویت قرار دهند و از زندگی شخصی خود را چشم پوشی کنند.

 

یک پرستار چقدر حقوق می گیرد

دریافت حقوق مناسب در صورت امکان از دیگر نقاط قوت این صنعت است. حقوق ماهیانه یک پرستار می تواند ده میلیون یا بیشتر باشد.

آیا پرستاری رشته خوبی است

آیا پرستاری رشته خوبی است

معلم بودن کار سختی است، اما اگر بخواهید ساعات کاری یک معلم را با کار معادل یک پرستار در جامعه ما مقایسه کنید معلمان وقت آزاد بیشتری نسبت به رشته پرستاری  دارند. ما این مقایسه را مخصوصاً برای خانم هایی انجام دادیم که می خواهند وارد بازار کار شوند، اما با توجه به آینده خود مطمئن نیستند که می توانند به طور کامل در آن شغل کار کنند.

 

حداکثر درصد قبولی پرستاری

اطلاع از جزییات کارنامه پذیرش سراسری پرستاری سال گذشته می تواند داوطلبان کنکور را در رسیدن به نتیجه مطلوب یعنی قبولی در رشته پرستاری یاری دهد. سطح داوطلبان در سهمیه و کشورهای تمامی زیرگروه ها، درصد دروس، سهمیه نهایی و … در گزارش کارنامه قبولی پذیرفتگان رشته پرستاری قابل مشاهده است.

 

چگونه می توان کمک پرستار شد

داوطلبانی که می خواهند به عنوان کمک پرستار مشغول به کار شوند، می توانند در زمان مقرر با مراجعه به سایت در دوره پرستاری دانشگاه علوم پرشکی اقدام کنند. لازم به ذکر است ظرفیت پذیرش دوره ها محدود بوده و اولویت با کسانی است که قبل از سایرین و در مهلت ثبت نام درج شده ثبت نام نمایند.

مزایا و معایب پرستاری

نقاط قوت پرستاری بازار کار تضمینی بعد از فارغ التحصیلی است. این مزیت ویژگی بسیار خوبی تلقی می شود، زیرا در کشور ما متأسفانه کم نیستند جوانانی که پس از فارغ التحصیلی بیکار هستند و برای مشاغل غیر مرتبط با رشته تحصیلی خود آماده هستند و عموماً افراد تحصیلکرده به حساب می آیند؛ بنابراین، دانشجویان پرستاری پس از فارغ التحصیلی بی سر و صدا وارد نیروی کار می شوند.

از معایب این رشته می توان به فشار کاری زیاد و شیفت کاری طولانی اشاره کرد که باعث خستگی مفرط و فرسودگی شغلی پرستاران می شود. حتی پرستاران نیز همواره با افراد آسیب دیده و بیمار مواجه هستند و لازم است روحیه خود را حفظ کرده و از فشارهای روحی و روانی ناشی از مشاهده درد و رنج دیگران در امان باشند.

 

عنوان های جستجو شده برای این مطلب:

  • https://nurse21 com/همه-چیز-در-مورد-شغل-پرستاری/#:~:text=دانشجویان پرستاری از چه ترمی صورت متفاوتی انجام می شود
  • https://nurse21 com/همه-چیز-در-مورد-شغل-پرستاری/#:~:text=در پاسخ به این سوال کرده و جزو شرایط باشند
درباره مدیر سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *