برترین مرکز خدمات پرستاری در ایران

تهران، خیابان مدنی شمالی، بالاتراز مترو سبلان،
کوچه رمضانی، پلاک29، واحد3
پشتیبانی 24/7
02177990001
پاسخگوئی شبانه روزی
اعزام نیرو در کمترین زمان
21 اسفند 1402 توسط مدیر سایت 0 دیدگاه

برنامه آموزشی پرستاری

زمان تقریبی مطالعه: 6 دقیقه

برنامه آموزشی پرستاری

برنامه آموزشی پرستاری

آموزش پرستاران حرفه ای و سایر پرستاران در بیمارستان ها زیر نظر اداره آموزش بیمارستان که یکی از سرپرستان دفتر پرستاری می باشد انجام می شود. با توجه به مهارت پرسنل در شرایط و استانداردهای خاص، طبق نیازهای آموزشی مرکز بهداشت و پایش و ارزیابی نیازهای آموزشی تعیین می شود. و آموزش، اما رویه آموزش چیست؟

 

اطلاعات شغلی

آینده شغلی برای پرستارانی با حداقل 2-5 سال بهترین موقعیت است. از آنجایی که برنامه‌های آموزش پرستاری شامل فرصت‌های آموزش بالینی می‌ شود، بیشتر پرستاران در دوران دانشگاه تجربه خاصی کسب می‌ کنند. موقعیت های پرستاری پیشرفته ممکن است به بیش از 5 سال تجربه یا دانش در زمینه های خاص مانند اطفال یا مراقبت های بهداشتی نیاز داشته باشد.

افراد علاقه مند به برنامه های آموزش پرستاری معمولاً می توانند مدرک کاردانی یا کارشناسی در این رشته دریافت کنند. پرستاران در تمامی حوزه های بهداشت و درمان باید دارای تحصیلات دانشگاهی باشند.

پرستاران عملی دارای مجوز (LPN) معمولاً مدرک کاردانی در رشته پرستاری دریافت می کنند.

اگرچه یک پرستار ثبت نام شده (RN) باید حداقل مدرک 2 ساله داشته باشد، مدرک لیسانس 4 ساله بیشتر در پرستاری رایج است.

متخصصان پرستاری پیشرفته، مانند پرستاران یا متخصصان پرستار، معمولاً به مدرک کارشناسی ارشد 2 ساله در پرستاری نیاز دارند.

پرستاران باید تجربه کار با پزشکان و سایر متخصصان بهداشتی، مراقبت از بیماران و انجام آزمایش‌های پزشکی تشخیصی مختلف را داشته باشند. برنامه های کارشناسی ارشد معمولا فرصت های تجربه بالینی دارند.

 

دوره های آموزشی پرستاری

علاقه مندان به دوره های فنی و حرفه ای پرستاری می توانند در حوزه های مختلف آموزش پرستاری شرکت کنند. این دوره ها معتبر بوده و پس از گذراندن مدرک فنی و حرفه ای معتبر و قابل انتقال ارائه خواهد شد. بسیاری از مراکز آموزشی خصوصی در سراسر کشور این دوره های آموزشی را برگزار کرده اند.

به عنوان مثال دوره آموزشی پرستاری در کرمان یا دوره آموزشی پرستاری در اصفهان از پرطرفدارترین دوره های تحت نظارت سازمان فنی و حرفه ای در هر نقطه از کشور است. در مراکزی که این دوره ها را ارائه می دهند، مدرسان از دانش و تجربه بالایی برخوردار هستند، کیفیت بالایی دارند و پرستارانی که این دوره ها را گذرانده اند، مهارت های پرستاری خوبی را می توانند ارائه دهند.

در ادامه رشته های مختلف ارائه شده به متقاضیان در رشته دستیار پرستاری شرح داده شده است:

 

1- دوره آموزشی امور حقوقی کودک

در این دوره مسائل حقوقی مربوط به تولد، شروع و پایان کودکی و اجرای تصمیمات حقوقی مربوط به حضانت، مدیریت مالی و ارث آموزش داده می شود. این دوره همچنین به مسائل مربوط به محل زندگی و تابعیت کودک می پردازد. با گذراندن این دوره، افراد اطلاعات بهتری در مورد فعالیت های متعدد کودکان به دست می آورند.

 

2- دوره مدیر آموزشگاه

در زمینه مجموعه دستیار پرستاری افراد با نحوه مدیریت و کار در دانشکده پرستاری آشنا می شوند.

 

3- دوره مدیریت خانواده و نگهداری از سالمند

دوره مدیریت خانواده بسیار گسترده است و مفاهیم مختلفی در آن آموزش داده می شود. این دوره بسیار پرطرفدار بوده و فرصت شغلی برای این افراد وجود دارد. در این دوره به آنها آموزش داده می شود تا با موارد زیر چگونه برخورد کنند:

نحوه به کارگیری مفاهیم خانواده و نیازهای آن

مدیریت در خانواده

بودجه بندی خانواده و مدیریت هزینه ها

ارتباط سالم با سالمندان

آموزش همکاری با خانواده و سالمندان

حقوق قانونی سالمندان

 

4- دوره آموزش مربی مهد کودک

دوره مربی مهدکودک دوره جذابی است که پس از اتمام دوره، می توانید در مهدکودک کار کنید یا به عنوان پرستار کودک در منزل مشغول به کار شوید. در دوره آموزش مربی مهد کودک شما موارد زیر را خواهید آموخت:

یادگیری ارزیابی نیازها و خواسته های کودکان

تغذیه بچه ها

شعرخوانی، داستان و اجرا برای کودکان

بازی و سرگرم برای کودکان

انتشار توصیه های اجتماعی، اخلاقی، ایمنی و بهداشتی

یادگیری زبان و تقویت حواس پنج گانه

ساخت وسایل کمک آموزشی و…

 

5- دوره جامع پداگوژی

پداگوژی به نوعی علم وجودی معلم اطلاق می شود. هر دوره و مهارتی می تواند یک دوره آموزشی داشته باشد. به ویژه این رشته برای آموزش کودکان است.

 

دوره آموزشی پرستاری در شهر اصفهان

دوره آموزشی پرستاری در شهر اصفهان

اصفهان با حدود 5 میلیون نفر جمعیت یکی از بزرگترین شهرهای ایران است. این شهر با توجه به جمعیت زیاد پتانسیل بالایی برای استخدام نیروهای متخصص در رشته های مختلف از جمله پرستاری دارد.

نیروهایی مانند پرستار کودک، پرستار بیمار و پرستار سالمند از مهمترین نیروهای مورد نیاز در حوزه مراقبت ی هستند که باید در دوره های حرفه ای پرستاری آموزش ببینند.

مقاله مفید دیگر: بیشترین درآمد پرستاران در کدام کشور است؟

دوره آموزشی پرستاری در تبریز

دوره های پرستاری سالمندی معروف به “مدیریت امور خانواده و برنامه ریزی و مراقبت سالمندی” در مجموع یکی از محبوب ترین دوره های آموزشی موسسه فنی و حرفه ای می باشد. علاقه مندان به این دوره مفاهیم اولیه مربوط به مراقبت از سالمندان و بیمار را می دانند و مهارت های کافی برای مراقبت از سالمندان را خواهند داشت. سرفصل های اصلی این دوره آموزشی عبارتند از:

آموزش استفاده از مفاهیم خانواده و نیازهای آن

رهبری در خانواده

بودجه بندی خانواده و کنترل هزینه ها

برقراری روابط اخلاقی سالم با سالمندان

آموزش همکاری با خانواده و بزرگترها

سوء استفاده از حقوق قانونی سالمندان و اطلاع سایر اعضا از حقوق سالمندان و…

دوره های آموزش مدیریت و برنامه ریزی امور خانواده و مراقبت از سالمندان از جدیدترین رشته ها در فنی و حرفه ای کشور می باشد.

 

دوره آموزشی پرستاری در شیراز

رشته پرستاری سالمندان یکی از رشته های پرطرفدار برای علاقه مندان به رشته پرستاری است که در لیست رشته های آموزشی انجمن فنی و فنی کشور با عنوان «مدیریت خانواده و مراقبت از سالمندان» شناخته می شود. موضوعاتی که در این دوره به دانشجویان آموزش داده می شود عمدتاً شامل موارد زیر است:

یاد می گیرید که چگونه ایده های خود را در مورد خانواده و نیازهای آن به کار گیرید

مدیریت در خانواده

بودجه بندی خانواده و مدیریت هزینه ها

ایجاد روابط خوب بین انسانها و بزرگترها با اخلاق حسنه

همکاری با خانواده و سالمندان

استفاده از حقوق قانونی سالمندان و اطلاع رسانی سایر اعضا از حقوق سالمندان و…

شرکت کنندگان در این دوره پس از طی دوره آموزشی و شرکت در آزمون رسمی سازمان فنی و حرفه ای قادر به اخذ گواهینامه فنی و حرفه ای معتبر خواهند بود.

البته پرستاران سالمند علاوه بر اطلاعات آموزش داده شده در دوره های آموزش پرستاری به مهارت های دیگری نیز نیاز دارند که برای ارائه خدمات با کیفیت به سالمندان ضروری است.

 

دوره آموزشی پرستاری در اهواز

با توجه به افزایش جمعیت سالمندان، نهادها و سازمان های ملی اعم از فنی و حرفه ای گام های مثبتی برمی دارند و به دنبال راه های جدیدی برای تربیت پرستاران مجرب برای نگهداری و ارائه خدمات پرستاری در منزل برای سالمندان هستند.

در دوران سالمندی کیفیت زندگی به شدت تحت تاثیر بیماری های مختلف قرار می گیرد، بنابراین توجه به سلامت و ایمنی آنها بسیار مهم است.

پرستاران حرفه ای نیازهای سالمندان را درک می کنند و در پی انجام خدمات مناسبی و حفظ آسایش و ایمنی سالمندان هستند.

 

دوره آموزشی پرستاری در کرج

افرادی که موفق به اخذ گواهینامه نشوند پس از گذراندن این دوره بدون نیاز به گذراندن دوره پیش دانشگاهی امکان شرکت در کنکور پیوسته دانشگاه جامع علمی کاربردی و دانشگاه آزاد را خواهند داشت.

زمینه های شغلی برای فارغ التحصیلان آموزش پرستاری شامل مراکز مراقبت از بیمار، خانه های سالمندان، مهدکودک ها، خانه های سالمندان است.

کسانی که می خواهند در این دوره ها شرکت کنند، بسته به شرایط خود می توانند به صورت حضوری یا مجازی مراحل آموزش را طی کنند.

مدارک فنی و حرفه ای در آموزش پرستاری در سطح بین المللی به رسمیت شناخته شده است و دارندگان آنها این امکان را دارند که به کشورهای دیگر منتقل شوند و در آنها کار کنند.

فارغ التحصیلان دارای صلاحیت علمی کافی برای ارائه خدمات پرستاری هستند و می توانند مستقیما وارد بازار کار و کسب درآمد شوند.

شرکت کنندگان در این دوره پس از قبولی در آزمون و دریافت گواهینامه رسمی آموزش پرستاری قادر به حل فرصت های شغلی مربوطه خواهند بود.

شهریه این دوره تا حدی قابل استرداد است. با توجه به رشد روزافزون سالمندان در سراسر جهان، موضوع مراقبت از سالمندان در بسیاری از کشورهای جهان مورد توجه زیادی قرار گرفته است.

جمعیت سالمند ایران نیز رو به افزایش است و به عنوان مثال در شهرهای بزرگی مانند کرمان در حال حاضر کمتر از 14 درصد جمعیت در مرحله سالمندی هستند که به سرعت در حال رشد است. سالمندی و رشد جمعیت سالمندان به خودی خود مشکلی نیست، اما عدم برنامه ریزی کافی برای ایجاد ثبات و شادی سالمندان مشکلی در آینده کشور خواهد بود.

از این رو برگزاری دوره های پرستاری در کرج و سایر مناطق کشور یکی از مهم ترین کارهایی است که دولت برای حل معضل سالمندی انجام می دهد.

در این دوره پرستاران با انواع خدمات حمایتی و مراقبتی ارائه شده به سالمندان آشنا شده و صلاحیت کافی برای بر عهده گرفتن مسئولیت مراقبت از سالمند را خواهند داشت.

 

عنوان های جستجو شده برای این مطلب:

  • https://nurse21 com/برنامه-آموزشی-پرستاری/
درباره مدیر سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *