برترین مرکز خدمات پرستاری در ایران

تهران، خیابان مدنی شمالی، بالاتراز مترو سبلان،
کوچه رمضانی، پلاک29، واحد3
پشتیبانی 24/7
02177990001
پاسخگوئی شبانه روزی
اعزام نیرو در کمترین زمان
21 اسفند 1402 توسط مدیر سایت 0 دیدگاه

چگونه پرستار بیهوشی شویم

زمان تقریبی مطالعه: 6 دقیقه

چگونه پرستار بیهوشی شویم

چگونه پرستار بیهوشی شویم

یک پرستار خوب کسی است که بتواند هم دلسوز و هم شایسته باشد. اعتماد و تفاهم بین بیمار و پرستار نتیجه همدلی پرستار برای مصیبت بیمار (و خانواده) و توانایی او در انتقال درک و آگاهی کامل از آنچه با آن زندگی می کند است. پرستار سالمند باید با اطمینان اعلام کند که برای انجام کار درست، صلاحیت، آگاه و قابل اعتماد است.

پرستار بیهوشی نظارت بر علائم حیاتی بیمار؛ همچنین او باید بهبودی بیمار پس از بیهوشی را کنترل کند. متخصص بیهوشی می تواند در کنار جراحان؛ سایر پزشکان یا دندانپزشکان هم کار کند. پرستاران برای ورود به این حیطه باید در تحصیلات تکمیلی تخصصی ثبت نام کنند.

پیشنهاد مطالعه: پرستاری چه شغلی است؟

پرستار بیهوشی چه کار می کند؟

پرستار بیهوشی (نباید با دستیار بیهوشی اشتباه گرفته شود) متخصصان پرستاری هستند. آنها با پزشکان و متخصصان مراقبت های بهداشتی برای ارائه بیهوشی برای همه شرایط، از ساده ترین تا پیچیده ترین عمل ها، همکاری می کنند. می توان آن را در بسیاری از مکان ها از جمله بیمارستان ها، اتاق های زایمان، مطب های دندانپزشکی، مراکز جراحی سرپایی و… یافت.

آنها به طور مستقل متخصصان مراقبت های بهداشتی دارای مجوز هستند و اغلب تنها ارائه دهندگان بیهوشی هستند که خدمات جراحی، زایمان و تثبیت تروما را در بیمارستان های روستایی و مناطقی که در غیر این صورت امکان پذیر نیست ارائه می دهند.

خارج از اتاق عمل، یک پرستار بیهوشی ممکن است خدماتی را در زمینه‌های دیگر مانند واحدهای سنگ شکنی برای کلیه ها، واحدهای MRI و آزمایشگاه‌های کاتتریزاسیون قلب ارائه دهد. علاوه بر این، بسیاری از CRNA ها وظایف اداری مانند مدیریت منابع و کارکنان، تضمین کیفیت، مدیریت مالی و مدیریت ریسک.را در بخش های بیهوشی انجام می دهند.

یک پرستار بیهوشی (یا CRNA) مراقبت های مربوط به بیهوشی را در چهار زمینه کلی ارائه می دهد:

  • آماده سازی و ارزیابی قبل از بیهوشی
  • القا، نگهداری و ظهور بیهوشی
  • مراقبت های پس از بیهوشی
  • عملکردهای بیهوشی و پشتیبانی بالینی

پرستار بیهوشی باید بیمار را از نزدیک تحت نظر داشته باشد تا تنظیمات لازم را در دوز دارو انجام دهد. ارزیابی فشار خون، ضربان قلب و سایر اندازه‌گیری‌های بیمار به تعیین اثربخشی بیهوشی کمک می‌ کند.

پرستار بیهوشی وظیفه حفظ راه هوایی بیمار در حین عمل را بر عهده دارد. این معمولا با استفاده از لوله گذاری انجام می شود. این لوله به پرستار بیهوشی اجازه می دهد تا از راه هوایی وضعیت بیمار را محافظت و کنترل کند، بنابراین تنفس موثر بیمار را تضمین می کند.

آنها باید بتوانند شرایط اضطراری را شناسایی و مدیریت کنند و در احیای قلبی ریوی که شامل لوله گذاری تراشه، تهویه، نگهداری راه هوایی و مدیریت تعادل مایع، خون، الکترولیت و اسیدباز است، به خوبی شرایط بیمار را در حالت نرمال نگه دارند.

برخی از پرستاران بیهوشی در زمینه هایی مانند مراقبت های تنفسی یا پرستاری مراقبت های ویژه گواهینامه دریافت می کنند و برخی در زمینه های زنان و زایمان، جراحی مغز و اعصاب، اطفال، دندانپزشکی یا خدمات قلب تخصص دارند.

 

وظایف پرستار بیهوشی

  • وضعیت راه هوایی یا ریوی بیماران را با استفاده از تکنیک هایی مانند لوله گذاری داخل تراشه، تهویه مکانیکی، کمک دارویی، درمان تنفسی و تهویه ارزیابی کنید.
  • با مدیریت راه هوایی، تهیه آب یا داروی اضطراری، یا استفاده از احیای قلبی ریوی اولیه یا پیشرفته، به شرایط اضطراری پاسخ دهید.
  • با استفاده از تکنیک‌های تهاجمی و غیرتهاجمی، واکنش‌های بیمار از جمله رنگ پوست، گشاد شدن مردمک، نبض، ضربان قلب، فشار خون، تنفس، تهویه یا خروجی ادرار را کنترل کنید.
  • در صورت نیاز داروهای کمکی، داروها و مکمل ها، مایعات یا فرآورده های خونی را انتخاب کنید، سفارش دهید یا تجویز کنید.
  • تجهیزات، مانیتورها، لوازم یا داروها را برای انجام بیهوشی انتخاب، آماده یا استفاده کنید.

رشته های نزدیک به پرستار بیهوشی

کارشناس آزمایشگاه بالینی

متخصص فیزیوتراپی

پرستار مامایی

پرستار متخصص

پزشکیار

متخصص پرستاری بالینی

حتما بخوانید: پرستارهای معروف ایران

ویژگی کار یک پرستار بیهوشی چگونه است؟

ویژگی کار یک پرستار بیهوشی چگونه است؟

یک پرستار بیهوشی ممکن است در یک بیمارستان، کلینیک مراقبت های سرپایی، یا مرکز جراحی  وحتی برای خدمات پرستاری در منزل در کنار تیم پزشکی برای افراد کار کند. محیط پزشکی مملو از تجهیزات مدرن است. پرستار بیهوشی با سایر اعضای تیم مراقبت های بهداشتی از جمله پزشکان، پرستاران و تکنسین های اتاق کار خواهد کرد. یک محیط استریل نیاز به استفاده از ماسک، دستکش و سایر تجهیزات حفاظت فردی دارد و اتاق عمل برای به حداقل رساندن باکتری ها خنک نگه داشته می شود.

پرستاران بیهوشی می توانند انتظار داشته باشند که عمل جراحی زنده، خون و مایعات دیگر و بوی بد را ببینند. در طول عمل لوله گذاری باید به ریه های بیمار وارد شود. آنها باید با انجام این کار و سایر درمان ها احساس راحتی کنند. علاوه بر این، آنها باید با بیمار ملاقات کنند و به آنها یاد دهند که قبل از جراحی چه انتظاراتی از پرستار بیهوشی داشته باشند.

ساعات کاری بسته به ساعات کاری عادی سازمان می تواند بسیار متفاوت باشد. اکثر متخصصین بیهوشی بین ساعت 6 صبح تا نیمه شب کار می کنند. همچنین در صورتی که بیمار تحت عمل جراحی اورژانسی قرار می گیرد، باید آماده باشد و ظرف 30 دقیقه به بیمارستان برسد.

اعتبار کار مستلزم اطمينان، اعتماد و انجام درست وظايف است.

توجه به جزئیات کار مستلزم توجه به جزئیات و دقت در انجام وظایف کاری است.

مقابله با استرس در محیط کار مستلزم پذیرش انتقاد و مدیریت با آرامش و کارآمدی موقعیت های استرس زا است.

حرفه پرستاری مستلزم داشتن صداقت و اخلاق است.

مراقبت از دیگران در این شغل شامل حساس بودن به نیازها و احساسات دیگران و درک و کمک در محل کار است.

جذابیت های شغلی یک پرستار بیهوشی

حمایت از کسب و کارهایی که این شغل را منطقی می دانند، پشتیبانی مدیریتی برای ایستادن پشت کارمندان ارائه می دهند. نیازهای مرتبط عبارتند از: سیاست شرکت، نظارت بر روابط انسانی، نظارت مهندسی.

روابط تجاری که این ارزش کاری را برآورده می کند به کارمندان این امکان را می دهد که به دیگران خدمت کنند و با همکاران در یک محیط دوستانه و غیر رقابتی کار کنند. نیازهای مرتبط شامل روابط، ارزش‌های اخلاقی و خدمات اجتماعی است.

کاری که این ارزش کاری را برآورده می کند، نتیجه گرا است، به کارکنان اجازه می دهد از قوی ترین توانایی های خود استفاده کنند و به آنها احساس موفقیت می دهد. نیازهای مرتبط عبارتند از: توانایی استفاده و دستیابی.

شرایط کاری مشاغلی که این ارزش خدمات را برآورده می کنند، امنیت شغلی و شرایط کاری خوب را ارائه می دهند. منافع مرتبط با فعالیت ها عبارتند از غرامت، استقلال، ایمنی، تنوع و شرایط کاری.

موقعیت‌هایی را شناسایی کنید که با این ارزش‌های شغلی مطابقت دارند، ارتقای شغلی، توانایی‌های رهبری را ارائه می ‌دهند و اغلب معتبر تلقی می ‌شوند. نیازهای مرتبط شامل پیشرفت، اقتدار، شناخت و موقعیت اجتماعی است.

مشاغل خودمختار که این ارزش کاری را برآورده می کنند به کارکنان اجازه می دهند کار و تصمیم گیری کنند. خلاقیت در نیازهای رابطه ای؛ این شامل مسئولیت و استقلال است.

 

وظایف اداری پرستاران بیهوشی

وظایف اداری پرستاران بیهوشی

بسیاری از CRNA ها نیز مسئول مدیریت هستند، مانند تجویز دارو، مدیریت امور مالی و آموزش کارکنان جدید. آنها می توانند معلم دوره های رشد باشند، در شورای دولتی پرستاران خدمت کنند یا با سازمان هایی که استانداردهایی را برای رشته پزشکی تعیین می کنند، مرتبط باشند.

 

بازار کار و درآمد کارشناس هوشبری

بازار کار و درآمد متخصصان هوش با توجه به وظیفه متخصصان در کلینیک ها، بیمارستان ها و مراکز درمانی و تکمیل تیم پزشکی و درمانی مناسب و ارزشمند است. متخصص بیهوشی یکی از اعضای مهم و حیاتی تیم پزشکی در اتاق عمل است و حضور او همیشه الزامی است. بنابراین بازار کار این رشته کاملا مشخص است و علاقه مندان به این رشته می توانند پس از فارغ التحصیلی وارد بازار کار شوند.

 

سخن آخر

پرستار بیهوشی و متخصصان بیهوشی هر دو متخصص در زمینه پزشکی هستند که آموزش دیده اند تا بیهوشی را به شیوه ای ایمن و موثر انجام دهند. در حالی که وظایف شغلی آنها اساساً یکسان است. تفاوت اصلی بین نقش ها این است که اولی پرستار است و دومی پزشک است. متخصصان بیهوشی نسبت به CRNA ها به آموزش بیشتری نیاز دارند، بنابراین حقوق بیشتری دریافت می کنند. در حالی که هر دو نقش در موقعیت‌های مختلف کار میئ‌کنند، روش‌های کوچک‌تر احتمال بیشتری برای استفاده از CRNA نسبت به متخصصان بیهوشی دارند. برخی از امکانات به CRNA نیاز دارند تا تحت نظارت یک پزشک دارای مجوز طبق قانون کار کند و فقط به متخصصان بیهوشی اجازه می دهد تا به طور مستقل فعالیت کنند.

 

عنوان های جستجو شده برای این مطلب:

  • https://nurse21 com/چگونه-پرستار-بیهوشی-شویم/
  • پرستاربیهوش crna
درباره مدیر سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *