برترین مرکز خدمات پرستاری در ایران

تهران، خیابان مدنی شمالی، بالاتراز مترو سبلان،
کوچه رمضانی، پلاک29، واحد3
پشتیبانی 24/7
02177990001
پاسخگوئی شبانه روزی
اعزام نیرو در کمترین زمان
18 اسفند 1402 توسط مدیر سایت 0 دیدگاه

نگهداری کودک در منزل

زمان تقریبی مطالعه: 6 دقیقه

مراقبت از کودک در خانه

نگهداری کودک در منزل

کودکان به غیر از نیازهای اساسی مانند خوردن، آشامیدن و تعویض لباس، نیاز به توجه، احساس امنیت و دوست داشته شدن دارند. اما در برخی موارد، والدین شاغل هستند و نمی‌توانند به صورت کامل به نیازهای کودکانشان بپردازند.

باید در نظر داشت که شخصیت فرد ارثی نیست و بر اساس تجربیات کودکی و تعامل با محیط اطراف شکل می‌گیرد. والدین با تربیت و آموزش مناسب می‌توانند به رشد و توسعه ذهن کودک کمک کنند. با این حال، نباید این ناتوانی در رسیدگی به کودک به دلیل قانع کنندگی برای ترک او در خانه در نظر گرفته شود.

اگر شما نمی‌توانید به صورت کامل به نیازهای فرزند خود بپردازید، با همکاری با پرستاران ارسطو، می‌توانید از کادر مجرب و دلسوز ما استفاده کنید و با خیال راحت به انجام کارهای روزمره‌ی خود بپردازید.

بدون شک، داشتن پرستار کودک به والدین به شدت کمک می کند. مراقبت از کودکان می تواند به ارتقای انعطاف پذیری شغلی، تقویت روابط با شریک زندگی، ثبات و در واقع، بهبود آرامش روانی والدین کمک کند. اما سوال این است که نگهداری کودک در منزل چه فوایدی برای خود کودک دارد؟

مطالعه کنید: پرستار سالمند خانگی 

مراقبت از کودک در منزل

نگهداری از کودک در خانه به معنای داشتن یک مراقب حرفه‌ای است که با مهارت‌های لازم برای نگهداری و مراقبت از کودکان و نوزادان آشناست. این نوع مراقبت به طور معمول در محیط خانوادگی صورت می‌گیرد.

اکثر خانواده‌ها و مادران شاغل امروزه با مشکلات مربوط به پرستاری و نگهداری از کودک در خانه مواجه هستند. بسیاری از والدین ترجیح می دهند کودک خود را در منزل نگه دارند و از فرستادنشان به مهد کودک برای ساعت‌های طولانی خودداری کنند.

یکی از دغدغه‌های والدین در این راستا، انتخاب پرستار کودک مناسب است. پرستار کودک باید علاوه بر داشتن رابطه صمیمی با کودک، توانایی برطرف کردن نیازهای آنها و قابلیت اعتمادپذیری را نیز داشته باشد. رفتار و تجربه پرستار کودک می تواند برای آموزش و تربیت کودک تاثیر گذار باشد. در نتیجه، در انتخاب پرستار کودک، سابقه و تجربه او را به عنوان یکی از عوامل تاثیرگذار در نظر بگیرید.

مزایای نگهداری کودک در منزل

مزایا استفاده از پرستار کودک در منزل

– توجه فردی: یکی از مزایای اصلی نگهداری کودک در منزل، توجه فردی است که پرستار به فرزند شما اختصاص می‌دهد. در این حالت، پرستار تنها به فرزند شما توجه می‌کند و از این رو، فرزند شما در صورت نیاز به مراقبت بیشتری نسبت به خدمات دیگر مانند مهد کودک یا مدرسه، می‌تواند بهترین خدمات را دریافت کند.

– راحتی در خانه: یکی دیگر از مزایای بزرگ نگهداری کودک در منزل، راحتی است. در این حالت، پرستار به منزل شما می‌آید و این باعث می‌شود که شما نیز در وقت صرفه‌جویی کنید. همچنین، در منزل، فرزند شما در محیطی آشنا و امن قرار دارد که این باعث می‌شود که او آرامش و راحتی بیشتری داشته باشد.

– فعالیت و تحرک: زمانی که فرزند شما با پرستار بچه وقت می‌گذراند، به طور فعال در داخل یا خارج از خانه مشغول به فعالیت می‌شود. این باعث می‌شود که او از نظر رشد مغزی و سلامت بهتر باشد. برای مثال، پرستار می‌تواند با فرزند شما در فضای باز بازی کند و او را به تحرک و ورزش تشویق کند.

– سرگرمی و کسب مهارت: با نگهداری کودک در منزل، پرستار می‌تواند به فرزند شما فرصت کسب مهارت‌های جدیدی بدهد و او را در سرگرمی‌های متنوعی شرکت دهد. علاوه بر این، پرستاران کودک معمولاً دارای طیف گسترده ای از مهارت‌هایی هستند که می‌توانند به فرزند شما آموزش دهند، از جمله آموزش حرکات بدنی، مهارت‌های اجتماعی، آموزش مهارت‌های کودکی مانند خیاطی، آشپزی، نقاشی و … .

– کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های عفونی: با نگهداری کودک در منزل، فرزند شما از مواجهه با بیماری‌های عفونی مانند سرماخوردگی، گلودرد، آنفولانزا و … در مهد کودک یا مدرسه جلوگیری می‌شود. در حالی که در منزل، پرستار کودک می‌تواند به نظافت دقیق و مراقبت از بهداشت کودک بپردازد.

– ارتباط نزدیک با پرستار کودک: با انتخاب نگهداری کودک در منزل، پرستار به مرور زمان با فرزند شما آشنا می‌شود و باعث می‌شود که ارتباط نزدیک و صمیمی‌تری با فرزند شما برقرار شود. این موضوع در مورد پرستاران ثابت بسیار مهم است، زیرا فرزند شما با یک فرد آشنا و قابل اعتماد برخورد می‌کند.

بنابراین، نگهداری کودک در منزل می‌تواند مزایای بسیاری داشته باشد ولی در برخی موارد ممکن است که نیاز به ارتباط فرزند شما با همسالانش و یا مهارت‌هایی نظیر خواندن و نوشتن داشته باشد که در محیط مدرسه به بهترین نحو آموزش داده می‌شود. در هر صورت، تصمیم گیری در این مورد باید با توجه به نیازهای و وضعیت خانواده گرفته شود.

چگونه می توان یک پرستار کودک را شرح داد؟

یک پرستار کودک خوب باید دارای چند ویژگی کلیدی باشد که در زیر توضیح داده شده است:

1. مسئولیت پذیر و قابل اعتماد: یک پرستار کودک باید قادر به پذیرش مسئولیت مراقبت از کودک باشد و باید به شدت قابل اعتماد باشد.

2. صبور: یک پرستار کودک باید صبور باشد و توانایی داشته باشد تا با فرزندان کوچک کار کند.

3. مهربان: یک پرستار کودک باید با مهربانی و احترام با کودکان رفتار کند و از نظر روحی و جسمی به آنها احترام بگذارد.

4. خلاق و بازیگوش: یک پرستار کودک باید خلاقیت و بازیگوشی داشته باشد تا با کودکان به خوبی ارتباط برقرار کند و با آنها بازی کند.

5. فعال و سالم: یک پرستار کودک باید فعال و سالم باشد تا بتواند با کودکان دویدن، پرش و بازی کردن را انجام دهد.

6. قابل اعتماد: یک پرستار کودک باید با تجربه و قابل اعتماد باشد تا بتواند به خوبی مراقبت از کودکان باشد.

7. تجربه: یک پرستار کودک باید تجربه کافی در زمینه مراقبت و پرورش کودکان داشته باشد.

8. با اعتماد به نفس: یک پرستار کودک باید با اعتماد به نفس باشد و توانایی داشته باشد تا تصمیمات بهتری در مورد مراقبت از کودکان بگیرد.

9. دارای شخصیت دوست داشتنی: یک پرستار کودک باید شخصیتی دوست داشتنی داشته باشد تا کودکان به راحتی با او ارتباط برقرار کنند.

10. توانایی ارتباط برقراری با والدین: یک پرستار کودک باید توانایی بالایی در ارتباط با والدین کودکان داشته باشد تا بتواند به خوبی با آنها همکاری کند و نیازهای کودکان را به درستی برآورده کند.

وظایف پرستار در هنگام نگهداری کودک در منزل

وظایف پرستار در هنگام نگهداری کودک در منزل به ویژگی‌ها و نیازهای خاص هر کودک و خانواده‌ی آنان بستگی دارد. اما به طور کلی، پرستار علاوه بر نگهداری و حفظ امنیت کودک، ممکن است شامل وظایف زیر باشد:

– غذا دادن و تغذیه کودک
– بهداشت و حمام کردن کودک
– دادن داروهای مورد نیاز برای کودکان
– کمک در انجام تکالیف مدرسه
– سرگرمی و بازی با کودکان

با توجه به سن کودک، وظایف ممکن است تغییر کنند. برای نوزادان، پرستار علاوه بر وظایف فوق، ممکن است وظایفی مانند تعویض پوشک و خواباندن را نیز بر عهده داشته باشد. همچنین، برخی وظایف مانند شستن لباس و تمیز کردن خانه ممکن است توافقی باشند و در صورت اضافه شدن به وظایف پرستار، حقوق پرستار نیز افزایش می‌یابد.

نکات مهم در انتخاب پرستار کودک در منزل

نکات مهم در انتخاب پرستار کودک در منزل

اگر به عنوان والدین دلسوز کودک خود می‌خواهید پرستار کودکی را انتخاب کنید، باید به چند نکته مهم توجه کنید. اولین نکته این است که پیدا کردن یک پرستار کودک قابل اعتماد و متعهد کار ساده ای نیست. در این راستا، می‌توانید از راهنمایی‌های زیر استفاده کنید:

– در طی فرآیند استخدام پرستار، حتما سابقه و تجربه او را در نظر بگیرید. می‌توانید با خانواده‌هایی که قبلاً همکاری داشته است، صحبت کنید و از رضایت بخشی آنها اطمینان حاصل کنید.

– نحوه برخورد پرستار کودک با فرزندانتان را مشاهده کنید و از روش فرزندپروری شما مطمئن شوید. همچنین از او بپرسید که در زمینه ارائه کمک های اولیه پزشکی مهارتی دارد یا خیر.

– در مورد قیمت از پرستار کودک بپرسید تا در طول همکاری با مشکلی مواجه نشوید. باید توجه داشت که قیمت پرستار کودک بر اساس محل زندگی شما، تعداد فرزندان، تجربه و عوامل دیگر بسیار متفاوت است.

– اطمینان حاصل کنید که با پرستار کودک درباره قوانین خانه خود صحبت شده و شماره ای از او دریافت کنید که همیشه پاسخگو باشد.

– از فرزندان خود در مورد پرستار کودک بپرسید تا مطمئن شوید که فرزندتان با پرستار خود راحت است و با او خوب رفتار می‌کند. همچنین به رفتار و احساسات فرزند خود بعد از بازگشت توجه کنید تا مطمئن شوید که با پرستار به خوبی رفتار کرده است.

هزینه نگهداری کودک در منزل

هزینه نگهداری کودک در منزل بسته به خدماتی که پرستار ارائه می‌دهد، متغیر است. عواملی مانند تجربه و سطح تحصیلات پرستار، ساعات کاری، تعداد فرزندان، محل نگهداری، فاصله مکانی از وسایل نقلیه عمومی، و تعداد روزهای کاری، در هزینه نگهداری کودک در منزل تاثیرگذار هستند. بنابراین، در صورت نیاز به کمک پرستار برای انجام کارهای منزل، بهتر است هنگام استخدام با پرستار به توافق برسید و این موارد را در حقوق پرستار در نظر بگیرید.

ارسطو؛ بهترین پلتفرم آنلاین برای درخواست پرستار کودک در منزل

ارسطو، بهترین پلتفرم آنلاین برای درخواست پرستار کودک در منزل است. این پلتفرم به شما عزیزان، خدمات متنوعی از جمله پرستاری در منزل، مراقبت از کودک در منزل تهران و سایر خدمات بهداشتی-درمانی را ارائه می دهد. همه پرستاران ارسطو آموزش دیده و با تجربه هستند، بنابراین شما با خیال راحت می توانید درخواست خود را در سایت آن ثبت کنید.

اگر شما پرستار کودک هستید و به دنبال فعالیت در این زمینه هستید، می توانید با شماره تلفن 02177261668 تماس بگیرید و درخواست همکاری خود را اعلام کنید. همچنین، با پرکردن فرم مربوط در سایت، می توانید شرایط خود را اعلام کرده و منتظر تماس کارشناسان خدمات پرستاری در منزل ارسطو در اسرع وقت باشید.

 

عنوان های جستجو شده برای این مطلب:

  • https://nurse21 com/نگهداری-کودک-در-منزل/
درباره مدیر سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *