برترین مرکز خدمات پرستاری در ایران

تهران، خیابان مدنی شمالی، بالاتراز مترو سبلان،
کوچه رمضانی، پلاک29، واحد3
پشتیبانی 24/7
02177990001
پاسخگوئی شبانه روزی
اعزام نیرو در کمترین زمان
21 اسفند 1402 توسط مدیر سایت 0 دیدگاه

ارزان ترین کشور برای تحصیل پرستاری

زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

ارزان ترین کشور برای تحصیل پرستاری

ارزان ترین کشور برای تحصیل پرستاری

رشته پرستاری یکی از حوزه هایی است که همیشه در همه کشورها از پیشرفته ترین گرفته تا کشورهای در حال توسعه یا فقیر مورد تقاضا است. پرستاری یکی از مشاغلی است که متخصص در آن فراوان نیست مخصوصا پرستار سالمند و پرستار کودک. اما از سوی دیگر علاوه بر تقاضا، میزان درآمد و رضایت شغلی نیز مهم و حتی در اولویت است؛ بنابراین انتخاب کشور مناسب برای مهاجرت برای تحصیل در رشته پرستاری به 2 دلیل بسیار حائز اهمیت است: یکی کیفیت سیستم آموزشی در کشور مقصد برای اعتبار بورس تحصیلی به خصوص برای تحصیل در رشته پرستاری و دومی ورود فارغ التحصیلان به بازار کار و اخذ اقامت در کشور مقصد به جای بازگشت به ایران امکان پذیر باشد.

 

کانادا

سال ها، کانادا به دلیل سیستم آموزشی منحصر به فرد و بازار کار عالی پس از فارغ التحصیلی به یکی از بهترین مقاصد تحصیلی در جهان تبدیل شده است. شرط تحصیل در کانادا به معنای داشتن رزومه علمی و کاری قوی است. این کشور هر ساله به دلیل کمبود نیروهای ماهر در رشته های مختلف و متخصصین، دانشجویان بین المللی زیادی را جذب می کند.

از مشاغل ضروری در کانادا که به دلیل شروع همه‌گیری ویروس کرونا در فوریه 2020 بیشتر مورد توجه قرار گرفت حرفه پرستاری است و بنابراین، همیشه و به‌ویژه در 2 سال اخیر فرصت‌های زیادی برای شروع یا ادامه تحصیل در این کشور فراهم شد.

پرونده افرادی که برای پرستاری در کانادا متقاضی بودند تنها به تحصیل ختم نشد و به این ترتیب پس از فارغ التحصیلی، ورود به بازار کار و اخذ اقامت دائم کانادا آسانتر بود.

بهترین دانشگاه های کانادا برای تحصیل در رشته پرستاری عبارتند از: دانشگاه تورنتو، آلبرتا، بریتیش کلمبیا، مک مستر، مک گیل، کلگری، دالهوسی، اتاوا، کوئینز و وسترن انتاریو که یکی از بهترین دانشگاه های کانادا برای تحصیل در رشته پرستاری است.

همچنین هزینه تحصیل در رشته پرستاری در کانادا به دانشگاه مورد نظر، سطح تحصیل و تخصص بستگی دارد که شهریه آن بین 52 تا 170 هزار دلار در هر دوره متغیر است. با این حال، متوسط ​​هزینه تحصیل در رشته پرستاری در کانادا بین 21 تا 40000 دلار در سال است.

با توجه به مدت زمان تحصیل، بسته به سطح تحصیلات و تجربه، 1 سال (مثلا اخذ مدرک دیپلم در این رشته) و 5 سال (برای پزشک پرستار) و متداول ترین مدت تحصیل می باشد.

دانشجویان عزیز این رشته توجه داشته باشند که با 1 سال سابقه حرفه ای (حداقل) و مجوز کار از سیستم پرستاری و زیر 30 سال (حداکثر 32 سال) به راحتی می توانند برای ادامه تحصیل در رشته پرستاری در کانادا اقدام کنند.

 

استرالیا

استرالیا

استرالیا یکی از کشورهایی است که علاوه بر درآمد بالا و ایجاد شغل مناسب برای پرستاران و مشاغل مرتبط، با کمبود آشکار نیروی پرستاری مواجه شد که از ابتدای شیوع ویروس کرونا در فوریه 2020 افزایش یافته است.

بنابراین، به دلیل این کمبود از نظر نیروی انسانی، ایالت استرالیا مکان بسیار خوبی را برای تحصیل در رشته پرستاری یا ادامه تحصیل در این رشته برای داوطلبان فراهم کرده است. اگرچه هزینه آموزش در استرالیا کمی بالا است، اما به دلیل خدمات پزشکی در سراسر کشور، خدمات پرستاری در منزل و خدمات بهداشتی رایگان در این کشور، هزینه آموزش پرستاری زیاد نخواهد بود.

هزینه تحصیل پرستاری در استرالیا به طور متوسط ​​بین 27000 تا 35000 دلار در سال بوده که نسبت به سایر رشته های پزشکی و بهداشت در استرالیا بسیار کمتر است.

بهترین دانشگاه های استرالیا برای تحصیل در رشته پرستاری عبارتند از: دانشگاه سیدنی، دانشگاه فناوری سیدنی، دانشگاه موناش، دانشگاه ملبورن و دانشگاه دیکین.

در مورد زمان تحصیل در استرالیا برای پرستاری، به طور کلی برای پرستار شدن در این کشور 3 سال تحصیل نیاز است. اما بسته به سطح تحصیلات و حرفه مورد نظر می تواند 14 ماه برای گرفتن مدرک دیپلم در این رشته و 18 تا 24 ماه برای اخذ مدرک تخصصی تلاش کرد.

انگلیس

شکی نیست که انگلستان یکی از بهترین کشورها برای تحصیل و اخذ مدرک پرستاری است و دانشگاه های این کشور به دلیل داشتن سیستم آموزشی فوق العاده قوی و برنامه های تحصیلی باکیفیت، دانشجویان زیادی را از سراسر جهان جذب می کنند.

این کشور توانسته با هزینه های بالا افراد زیادی را از کشورهای در حال توسعه و ایران به خود جذب کند. لازم به ذکر است که فارغ التحصیلان رشته پرستاری در این کشور از فرصت های شغلی بسیار خوبی در پرتقاضاترین زمینه ها، درآمدهای بالا و رضایت بخش، تنوع شغلی و رضایت از محل کار برخوردار خواهند بود.

متوسط ​​هزینه تحصیل در رشته پرستاری در انگلستان بین 35000 تا 51000 دلار در سال است و رایج ترین هزینه های تحصیل در دانشگاه های خوب در این کشور بیش از 40000 دلار در سال است.

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در رشته پرستاری در انگلستان عبارتند از دانشگاه ادینبورگ، دانشگاه کاردیف، دانشگاه لیورپول، دانشگاه گلاسکو و دانشگاه متروپولیتن منچستر.

از نظر زمان تحصیل، معمولا برای پرستار شدن در انگلستان 4 یا 3 سال طول می کشد، اما برخی از دانشگاه های این کشور یک دوره تحصیلی 2 ساله را با تعدادی شرایط از جمله تحصیلات مرتبط قبلی با تخصص پرستاری ارائه می دهند.

ایالات متحده آمریکا

ایالات متحده آمریکا

کسب مدرک پرستاری با تحصیل تمام وقت در ایالات متحده مزایا و فرصت های زیادی برای تحصیل و به ویژه رشد شغلی به همراه خواهد داشت. ایالات متحده آمریکا که گران ترین شهریه ها را در جهان دارد، بهترین سیستم آموزشی  و دانشگاهی را دارد و فارغ التحصیلان با مهارت های منحصر به فرد را از طریق این سیستم آموزشی به جامعه ارائه می دهد. اگر بخواهیم از ویژگی های بارز این کشور بگوییم می توان به  وجود دانشگاه‌های عالی و داشتن پرستاران حرفه ای اشاره کرد.

تحصیل در این کشور برای افرادی که شرایط لازم برای پذیرش در دانشگاه های مناسب در کشور را دارند و از نظر توانایی مالی مشکلی ندارند یک گزینه عالی برای آینده علمی و حرفه ای آنها خواهد بود. از سوی دیگر، در کنار درآمد، حقوق و مزایای خوب مهارت های پرستاری در این کشور، باید گفت که آمریکا از کشورهایی است که با کمبود شدید پرستار متخصص روبرو است.

متوسط ​​هزینه تحصیل پرستاری در آمریکا از 40000 دلار در سال شروع می شود، اما معمولاً بسته به دانشگاه انتخابی از 50000 دلار تا 100000 دلار در سال متغیر است و در بهترین مدارس خصوصی این هزینه از 100000 دلار در سال هم فراتر می رود.

بهترین دانشگاه های آمریکا برای تحصیل در رشته پرستاری عبارتند از: دانشگاه جان هاپکینز، دانشگاه دوک، دانشگاه کارولینای شمالی در چپل هیل، دانشگاه پنسیلوانیا، دانشگاه ایالتی اوهایو و دانشگاه واشنگتن.

به طور کلی از نظر زمان تحصیل 4 سال طول می کشد تا در آمریکا پرستار شوید.

سوئد

سوئد مکان دیگری برای تحصیل در رشته پرستاری است. این کشور یکی از امن ترین کشورهای جهان به ویژه آموزش و پرورش به شمار می رود.

در سیستم آموزشی و دانشگاهی سوئد هر روزه می توان خود شکوفایی و رشد بالایی را تجربه کرد و فرصت های ویژه ای را برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهد. یکی از بهترین فرصت های تحصیلی در سوئد تحصیل در رشته پرستاری است. زیرا آموزش مبتنی بر عمل در این دوره تخصصی به دانشجویان پرستاری اجازه می دهد تا تجربیات عملی بیشتری برای ورود به بازار کار و مدیریت بهتر موقعیت های بالینی عملی کسب کنند.

از سوی دیگر، هزینه های تحصیل در سوئد در مقایسه با سایر کشورهای پیشرو در سیستم آموزشی پایین است. علاوه بر این دولت سوئد از فارغ التحصیلان پرستاری که می خواهند در این کشور زندگی کنند و وارد بازار کار شوند، حمایت می کند. به طور کلی، پرستاری در سوئد یک شغل پر تقاضا با درآمد بالا و مزایای اجتماعی خوب است.

متوسط ​​هزینه تحصیل در رشته پرستاری در سوئد 10-14 هزار دلار در سال محاسبه می شود.

بهترین دانشگاه های سوئد برای تحصیل در رشته پرستاری: موسسه کارولینسکا، دانشگاه گوتنبرگ، کالج دانشگاه صلیب سرخ سوئد، دانشگاه مالاردالن، دانشگاه کارلستاد و…

از نظر زمان آموزش به طور کلی برای پرستار شدن در سوئد 3 سال تحصیل و برای کمک پرستاری 2 سال تحصیل کافی است.

 

عنوان های جستجو شده برای این مطلب:

  • https://nurse21 com/ارزان-ترین-کشور-برای-تحصیل-پرستاری/
درباره مدیر سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *